11 Kasım 2009 Çarşamba

marat safin: nefes

o kadar sıkılmıştı ki eminim şu veda fasılları ona angarya geliyordu.. daha önce kendisine kızıp bir yazı yazmıştım.. wimbledon'dan beri "çok sıkıldım artık bırakmak istiyorum" tarzı açıklamalarından hiç hoşlanmamıştım.. nedeni bırakıyor olması değil sıkıldığı halde oynamaya devam ediyor olmasıydı.. nasıl ki henin sezon ortası pat diye bıraktıysa, marat da kendisine işkence çektirmeden, bu veda törenlerini yapmak zorunda kalmadan bitirebilirdi kariyerini..

bu süre zarfında çok kötü maçlar izlettiği de oldu bize, arada aklına esip güzel oynadığı da.. bugün de güzel oynadığı bir maç sonrası kariyerini bitirdi.. artık o, sıkıldığı raketlerden, koşuşturmadan, seyahatlerden kafasını kaldırıp da nefes alabilecek çok zamanı olacak.. "7/24 stres altındasınız. en çok bundan nefret ediyorum, bu çok fazla. beyni dinlendirmeye fırsat yok." diyordu.. artık bunları düşünmek zorunda kalmayacak rus raket..

marat safin ingilizlerin tabiri ile bir underachiever yani çok daha iyisini yapabilecekken 2 grand slam şampiyonluğuna fit olmuş bir isim.. "bir çok insan gerçekte çok çabalamayan biri olduğumu düşünüyor. fakat kendimi tenise ne kadar adadığımı koçlarıma sorun. onlar çoğu insanın düşüncelerinin tam aksini söyleyeceklerdir." diyor bu konu hakkında.. tabi ki biz buna inanmıyoruz.. istese çok daha iyisini yapabilirdi..

maç bittikten sonra cedric pioline safin'le kısa bir röportaj yaptı seyircilerin önünde.. bundan sonrası için planı sorulduğunda;
"bugün bütün anlılarımı, galibiyetlerimi, yenilgilerimi, ilk deneyimlerimi küçük bir kutuya koydum. bugün bir kapı kapandı ama yeni bir tanesi açılacaktır." şeklinde bir cevap verdi.

albert costa, tommy robredo, federico gil, marc rosset, safin, el aynaoui, ivo karlovic, del potro, djokovic ve gilles simon

cedric pioline'den marc rosset'ye, novak djokovic'ten yunus el aynoui'ye kadar tenisçiler oradaydılar marat safin'i uğurlamak için.. safin bununla ilgili espri de yaptı:
"korta gelen herkesi burada görmek büyük bir mutluluk tabi ki ama umarım atp onları buraya gelmek için zorlamamıştır çünkü bazılarını burada beklemiyordum."

paris seyircisi için söyledikleri hiç hoşuma gitmedi.. sanırım giderayak yuhalanmak istemedi yoksa benim bildiğim safin bu gerzek seyirciye gerekenleri söylerdi.
"fransız izleyiciler bana hep iyi davrandı.. mükemmel fanlar, harika izleyiciler. tenis oyununu son derece iyi biliyorlar."

biliyorlar, biliyorlar da marat, hingis'e, bu sene nadal'a ve de brito'ya yaptıkları da ortada.. fransız milletinin yapısında var densizlik tabi biraz.. bugün marat pioline ile röportaj yaparken "bu akşam için bir planın var mı" sorusunu ingilizce "of course, of course, of course" diye yanıtlayınca yanında duran bir afedersiniz dallama "bien sur onun fransızcası" dedi..

bugün del potro'nun safin'e hayranlıkla baktığını fark ettim.. şüphesiz ki bir çok tenisçi için bir modeldi, kızlar ve tenisseverler için de bir "model"di.. benim de tenise bağlamamda etkisi vardır.. agresifliğin en çok yakıştığı insan, umarım hayatının geri kalan günlerine 40-0 önde başlarsın.. özleneceksin..

0 yorum:

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP