12 Kasım 2009 Perşembe

paris masters: united colors of benneteau


eğer fransa'da fransızlar ile oynuyorsanız bu adamların içinden birer canavar çıkabileceğine hazırlıklı olmalısınız.. bugün orta sıra tenisçilerinden julien benneteau dünya 1 numarası roger federer'i 1 set geriden gelerek yenmeyi başardı..

son sayıdaki ace'i ile yere diz çöküp şampiyon olmuşcasına ağlamaya başlayan benneteau'nun sevincinin içine sıçmak için uzayda olsanız ace olduğunu görebileceğiniz topa itiraz etti "dünya 1 numarası".. tam ışıklar karartılmış fransızlar coşku ile sevinmeye hazırlanıyorken herkes gözünü koca ekrana dikip topun çizgi üzerine bırakacağı izi beklemeye başladı.. tabi ki top içerideydi ve çılgın tezhüratlar eşliğinde julien devam etti kutlamasına.. sevinci sırasında kanattığı dizi ona hiç acı vermiyordu.. yine 3 setlik bir maç yine kötü bir üçüncü set performansı federer'den.. benneteau ise file önünü resmen kararttı diyebilirim.. harika bir oyunla galip geldi.. bravo julien..

ağlamıyor, gözüne bir şey kaçmış..

rafael nadal ise bugün vatandaşı nicolas almagro karşısında ecel terleri döke döke bitirdi maçı.. ancak çoğu kişinin aklına da bir soru takıldı.. nadal acaba hiçbir zaman eski nadal olamayacak mı? daha önce de yazmıştım bu konu hakkında.. nadal asla 2008 avustralya açık ile 2009 roland garros arasındaki nadal olamayacak.. iki dizinde de tendinitis olduğu için -artık her ne kadar iyileşmiş olsa da- fiziksel olarak bu imkansız.. o yüzden nadal potansiyelinin hep altında oynayacak ve bazı günler çok zorlanacak.. bugün o günlerden biriydi..

yine de almagro karşısında ikinci sette 5 maç puanı çevirip maça ortak olması az değil.. özellikle maçın başından üçüncü setin son 5 oyununa kadar harikulade servis performansı göstermiş bir tenisçiden tie-break koparmak başarıdır..


son sette nicolas almagro sakatlanmasaydı büyük ihtimalle maçı alacaktı.. 3-3 iken baldırlarına giren ağrılar nedeniyle acı içinde sandalyesine oturdu ve saha değişiminde sağlık molası aldı.. 5-3 öne bile geçti sette ama acılara dayanamadı ve buradan seti verdi.. bir ara 210lardaki servis hızı son 2 servis oyununda 150lere düşmüştü.. baldırlarında acı nedeniyle servis hareketinin sadece belüstü kısmını icra ederek kullandı servislerini ve rallilerde durarak oynadı..
nadal bir başka vatandaşı tommy robredo ile çeyrek finale çıkma mücadelesi verecek..

2008

2009

novak djokovic geçen seneden kalma ritüeli devam ettirdi.. geçen sene cadılar bayramı öncesine denk gelen maçında korta gözünde bir maske ile çıkmış ve zorro olmuştu.. bu sene ise daha ürkünç bir maske ile çıkarak seyircilere hoş bir sürpriz yaptı.. maçını da rahat kazandı.. üçüncü turda arnaud clement ile karşılaşacak.. clement bugün haas'ı yendi.. haas'a wimbledon'da kaybetmişti nole..

yarınki davydenko - söderling ve gonzalez - del potro maçları çekişmeli geçecek olanlar..

çarşambanın sonuçları:

J Benneteau (FRA) d [1] R Federer (SUI) 36 76(4) 64
[2] R Nadal (ESP) d N Almagro (ESP) 36 76(2) 75
[3] N Djokovic (SRB) d J Monaco (ARG) 63 75
[4] A Murray (GBR) vs J Blake (USA)
[5] J Del Potro (ARG) d [WC] M Safin (RUS) 64 57 64
[9] R Soderling (SWE) d I Karlovic (CRO) 64 76(6)
[10] F Gonzalez (CHI) d J Isner (USA) 75 76(3)
[12] M Cilic (CRO) d [Q] L Kubot (POL) 67(3) 64 62
[13] R Stepanek (CZE) d V Troicki (SRB) 64 60
[14] T Robredo (ESP) d T Berdych (CZE) 64 64
[15] G Monfils (FRA) d [Q] D Guez (FRA) 64 75
[Q] A Clement (FRA) d [16] T Haas (GER) 57 63 76(8)

perşembe gününün programı:

9 yorum:

Ezgi 12 Kasım 2009 01:08  

Turnuvayı mı kazandı bu Benneteau? O kadar sevinecek, ağlayacak, dizleri parçalayacak ne var? Dünya 1 numarasını yensen de 1. tur maçı neticede. Federer'i ilk yenen sen değilsin, son yenen de sen olmayacaksın.

Yavaş yavaş gelin yahu..Daha Safin'in vedasını yeni idrak ettim şurada, yetmedi bir de Federer ilk turda elendi. Benim için seyircisine zaten sinir olduğum Paris bitmiştir. Oynasınlar kendi aralarında kim kazanırsa kazansın umrumda değil.

Almagro bugün adeta maçı kazanmamak için elinden geleni yaptı, bu kadar fırsat ele geçirip de nasıl kaybetti anlayamıyorum. Nadal çok kötü oynuyor, bu seneyi geçtim de önümüzdeki yıla nasıl başlayacağını çok merak ediyorum.

Gece gece günlük yazar gibi bir yorum oldu galiba. :)

onur 12 Kasım 2009 01:20  

benneteau'nun federer ile yaşıt olduğunu düşündüğümüzde ve federer'in 21937129037 hafta 1.liği elinde taşımış bir tenisçi olduğunu, julien'in ise en yüksek derecesinin 33 numara olduğunu ve buna da geçen ay eriştiğini düşündüğümüzde ve bir de ailesinin ve arkadaşlarının önünde oynadığını düşündüğümüzde bana sevinmesi mantıklı geliyor..

ama böyle tenis bloggerlığı olmaz ezgi hanım :) ben nefret ettiğim federer'in ve williams kardeşlerin şampiyonluktan şampiyonluğa koştuğu maçları izledim hep, turnuvaya küsülmez, arkandan ağlar sonra :))

Ezgi 12 Kasım 2009 01:36  

Olur bana arada öyle, sinirlenirim, Federer'e kızarım filan, küserim kendi kendime... Ama bugün küserim yarın yine izlerim maçları o ayrı. Geçici depresif duygu durumu benimki.:)

Unknown 12 Kasım 2009 15:40  

anam,federer karşıtlarının dilinden kurtulamayacağız desene :)

aslında korkuyordum bu ismi bile garip olan bennettau'dan çünkü 2998roland garros'ta bana ecel terleri döktürmüştü.ve korktuğum başıma geldi.
şimdi nefret ediyorum senden!!
neyse bir numaralığa birşey olmaz.

brokoli 12 Kasım 2009 18:10  

benneteau'ın sevinci bana da biraz abartı geldi ama sonuçta bu da sporcuların karakteristik özellikleri herkes daha farklı tepki veriyor sevindiğinde...federer ise kötü oynadı buna rakibininde iyi ve konsantre oyunu eklenince hakettiği bir yenilgi aldı bakalım londrada napıcak...

söylemeden geçemiycem "dünya 1 numarası" nın maç sonunda kullandığı itiraz hakkını rakibin sevincini kursağında bırakmak için olduğunu belirtmek de bi hayli ilginç bir yorum olmuş :)))

Unknown 13 Kasım 2009 18:49  

brokoli,neden senin yorumlarına her zaman %100 katılıyorum acaba? :)

brokoli 13 Kasım 2009 23:30  

bilmiyorum ama içimden geçenleri olduğu gibi yazıyorum belki de hemen hemen aynı sporculara sempati duyuyor olmamız ve tenise bakış açımızın benzer olmasından olsa gerek :) teşekkür ederim ben de senin yorumlarını beğeniyorum :)

Unknown 14 Kasım 2009 21:34  

teşekkürler :) bana da öyle geliyor.zaten safin raket kırınca yürü be safinim,sana raket kırmakta yakışır oluyor federer raket kırınca anıımmmm hiç de centilmence değil oluyor.bu nasıl iş anlamadım.ama yine de tenis güzel,bu blog güzel :)

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP