16 Temmuz 2009 Perşembe

marat safin: hırs ile azim ayrımı


safin bu hafta isveç açık ilk tur maçında nicolas almagro'ya iki sette yenildi.. biliyorsunuz ki safin bu sene sonunda turu bırakacağını ve aktif tenis kariyerine nokta koyacağını açıklamıştı.. fakat görünen o ki daha sezon bitmeden kontak kapatmış rus raket.. kendisinde 2008 wimbledon'dan sonra hiçbir azim ve oynama isteği göremedim.. resmen şalterlerini kapadı adam.. kendisinin ne kadar yetenekli olduğundan bahsetmeyeceğim zira tenisle ilgilenen herkes bunu biliyor..

bugün maçtan sonra "turdan çok sıkıldım, yolculuklardan, otellerde konaklamalardan..." dedi.. hatta tenisi bıraktıktan sonra antrenörlük yapmayı düşünüp düşünmediği sorulduğunda "raket ve toplarla olan her şeyden rahatsızlık duyacak kadar sıkıldım, tamamen farklı bir şeyler yapmak istiyorum." dedi.. bu tavır tenise hakarettir bana kalırsa.. evet safin bence haklıdır.. oyuncular bir yerden sonra bu çalışma temposundan, bu otelcilik oyunundan, uçaklardan sıkılacaklardır.. ama bunu bu şekilde dile getirmek, artık oynamak istemediğini söyleyip diğer yandan turnuvalara devam etmek iki yüzlülük.. hayranlarına ve tenisseverlere haksızlık..

ben safin'i severim.. ama şimdi amerika açık için ondan ne gibi bir beklentim olabilir ki? biliyorum ki istemeden çıkacak oraya, ruhsuz oynayacak.. 8 turnuvası daha var bu sene katılacağı.. sezon sonunu beklemesine hiç gerek yok.. henin gibi yılın ortasında da bırakabilir..

ama safin her zaman bir garipti.. kortta baktığınızda hırsından raketleri parçalardı.. ama amerika açık'ı ve avustralya açık'ı kazandığında ne federer gibi zırladı ne nadal gibi çok sevindi.. sanki bu ödüller onun için hiçbir şey ifade etmiyor gibiydi.. bir ara kendisi ile yapılan röportajda kazandığı kupaları nerede sakladığı sorulduğunda "evimde saklamıyorum, monte carlo'da bir ofisim var oraya koydum. ben 'işte kupalarım' deyip gösteriş yapma meraklısı bir adam değilim. böyle söylemek bence ne kadar zavallı olduğunuzu gösterir. ben kim olduğumu biliyorum ama nasıl bir oyuncu olduğumu kimseye ispatlamak zorunda değilim" demişti.. bu cevabı çok beğenmiştim ben.. bugün anlıyorum ki bu röportajdan ve safin'in kort içindeki agresifliğinden çıkaracağım sonuç şu olmalıymış: safin raketi parçalarken maçı veya kupayı kazanma azminden değil, kendine olan sinirinden, istediği vuruşu yapamamanın vermiş olduğu hırs yüzünden böyle davranıyordu.. dediği gibi onun için ödüller önemli değildi.. kendini sadece kendine ispatlamak zorundaydı..

amerika açık için artık safin'den hiçbir şey beklemiyorum.. roland garros'taki gibi, wimbledon'daki gibi çıkacak ruhsuz ruhsuz oynayacak ve son grand slam'ini de böyle tamamlayarak tura veda edecektir yıl sonunda..

2 yorum:

Russell 16 Temmuz 2009 13:28  

ben tam aksine son grand slam'i olması sebebiyle, bir şekilde konsantre olup iyi sonuçlar alacağını düşünüyorum. bakalım, kimin tahmini tutacak. :)

Ozan Deniz 16 Temmuz 2009 16:12  

Şuanda olması gereken yerde olmayan iki adamdan biri, bir diğeri için bkz: Haas. Wimledondaki ruhsuz oyununu biraz da çimden nefret etmesine bağlayabilirim yani bağlamak isterim. Bu adamın bişeyler başarmasını isterim çünkü, topa vurmadan önceki o son pozu sonra follow through'su çok estetiktir. Hep sevdim oyun tarzını, kırdığı onlarca raket olayında ise başka birisi yapsa nefret ederim bunu anında bu adam hiç bir zaman antipatik gelmedi bana. Sonucta bu oyuna ruh katan bir adam, Federer gibi bir buzadam maçındansa böyle renkli maçlar izlemek ister bir tenissever buda böyle adamlarlan oluyor işte.

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP