6 Eylül 2009 Pazar

gün sonu: amerika açık 09 - gün 6

servislerin çarpışması
johnny the acener 39 ace kaydettiği maçta favorilerden andy roddick'i 5 setlik bir mücadele sonucunda geçmeyi başardı.. wimbledon'daki epik finalle biz tenisseverlerin damaklarında güzel bir tat bırakan kahramanlardan biri olan roddick ise wimbledon ile birlikte oluşan kendine güvenini zedeledi.. isner yetenekli bir oyuncu.. sadece servislerden ibaret olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.. o yüzden "hem karlovic'e saydırıyosun hem de isner'in oyununu beğeniyosun.. bu nasıl yaman çelişkidir" demeyin..

etkili servislerini başarılı file önü oyunu ile destekleyen amerikalı kort içinde de karlovic'ten daha hızlı.. ayrıca bugün 2 setlik avantajını koruyamayıp da maç beşinci sete gidince soğukkanlılığından hiçbir şey kaybetmedi.. eğer ki mononükleoz'a yakalanmasaydı şu an ilk 20'de olacaktı bana göre.. o yüzden bu galibiyeti çok çok şaşırtıcı sayılmamalı.. evet andy roddick'i turnuva öncesi tahminlerde çeyrek final tablosuna koymuştum.. ama büyük ihtimalle de o gelecekti buradan.. her zaman büyük ihtimaller gerçekleşmiyor ne güzel ki..

roddick'i 2-0 geriye düşmemesine rağmen maçı bırakmayarak sonuna kadar savaştığı için ve maçtan sonra vatandaşına gidip sıcak bir şekilde tebrik ettiği için kutluyorum..

djokovic ve bodyguard'ı
alt başlık caner eler'e ait.. jesse witten'ı yolda görsem tenis oyuncusu olduğunu hayatta düşünmezdim.. vücut yapısı itibariyle tenisçi olmaktan çok uzak olan bu adam zekasını iyi kullanarak dünya 4 numarasından bir set aldı bugün.. gördüğüm en yavaş tenisçilerden biri jesse witten.. ayrıca vuruş stili estetikten yoksun.. yine de sert ve düzgün vurabiliyor toplara.. ancak oyununun en iyi yanı zeka içermesi.. çok koşamadığı için oyunu işleye işleye puana gitmeye çalışıyor.. ne olursa olsun djoker'in böyle bir adama set kaybetmemesi lazımdı..

mr. passing shot günü kurtarıyor
fernando verdasco yine her zamanki göze hoş gelen tenisi ile tommy haas'ı mağlup etti ve dördüncü turu gördü.. haas maç içerisinde defalarca fileye geldi verdasco defalarca passing shot'ı başarılı olarak uyguladı.. 3. set sonrası ispanyol'un yaşadığı bir anlık konsantrasyon kaybı neredeyse maçı vermesine neden oluyordu.. dördüncü seti 6-1 kaybettikten sonra ikinci setin başında bir de servis kırdırdı verdasco.. ancak son anda direksiyon hakimiyetini sağladı da sağ sağlim dördüncü tur tablosundaki yerini aldı..

kara cumartesi
(kendi adıma) günün en sinir bozucu sonucunu söderling'e yenilen sam querrey aldı.. ben adama görev yüklüyorum diyorum ki "arkadaşım al şu balonu çöpe at!" ama sam napıyor, balonu şişirmeye çalışıyor ve başarıyor da.. kadınlardaki amerika açık serileri 2009 şampiyonunun elenmesinden sonra erkeklerde de bu unvana sahip isim turnuvaya etmiş oldu böylece..

kara cumartesi bunula da bitmedi tabi.. maria sharapova kaybetti.. neyse ki kaybettiği isim amerikan tenisinin geleceğini kurtaracak olan genç yetenek melanie oudin'di de fazla koymadı bana rus'un elenişi.. oudin çok cesur oynuyor.. toplara sert ve isabetli vuruyor ve kort içinde çok hareketli.. özellikle ayak hareketleri çok başarılı..

günümün sonunda ise karanlığın en üst noktaya çıkmasına neden olan şey gerçekleşti ve sorana cirstea, danimarkalı caroline wozniacki'ye elendi.. wozniacki de "iyi olacak" dediğim tenisçilerden biridir ama cirstea bir anda onun pabucunu dama attı.. gözümdeki yerini ele geçirdi.. cirstea bugün wozniacki'ye 6-3/6-2 yenilince ben de yenilmiş sayıldım..(lisicki'nin dün ayağını burkunca benim de ayağımı burkmuş sayılmam gibi) servis oyunlarında çok ama çok etkisizdi rumen..

[1] R Federer (SUI) d [31] L Hewitt (AUS) 46 63 75 64
[4] N Djokovic (SRB) d [Q] J Witten (USA) 67(2) 63 76(2) 64
J Isner (USA) d [5] A Roddick (USA) 76(3) 63 36 57 76(5)
[8] N Davydenko (RUS) d [Q] M Chiudinelli (SUI) 64 75 75
[10] F Verdasco (ESP) d [20] T Haas (GER) 36 75 76(8) 16 64
[12] R Soderling (SWE) d [22] S Querrey (USA) 62 75 67(8) 61
[15] R Stepanek (CZE) d [23] P Kohlschreiber (GER) 46 62 63 63
[14] T Robredo (ESP) d [21] J Blake (USA) 76 64 64

P Kvitova (CZE) d. (1) D Safina (RUS) 64 26 76
(6) S Kuznetsova (RUS) d. S Peer (ISR) 75 61
(8) C Wozniacki (DAN) d. S Cirstea (ROU) 63 62
(13) N Petrova (RUS) d. (21) Z Jie (CHN) 64 61
M Oudin (USA) d. (29) M Sharapova (RUS) 36 64 75
G Dulko (ARG) d. YShvedova (KAZ) 63 64
Y Wickmayer (BEL) d. S Errani (ITA) 63 64
K Bondarenko (UKR) d. (Q) A Rodionova (AUS) 76(4) 64

8 yorum:

nuage 6 Eylül 2009 07:55  

Şarapova'nın yenilmesini sıradanmış gibi anlatman ve "Oudin'in onu elemiş olmasının sana fazla koymamış olması" hoşuma gitmedi. Bana fazlasıyla koydu çünkü. Maç için "Oudin iyi oynadı." bile diyemiyorum ben. Çünkü, ortada Şarapova'nın hatalarından başka bir şey yoktu. Bana 63 basit hata ve 21 çift hatanın açıklamasını söyler misin Onur? Nedir bu? Hesaplasana şu sayıları. Kaç oyun ediyor? 21 çift hata tek başına 5 oyun ediyor ve bu da 1 set demek neredeyse. Yani Bu maçın tek sorumlusu Şarapova'nın rezil servisleri ve çift hataları. Basit hatalara bir şey diyemiyorum. Çünkü, risk alan hata yapar. Onlar tamam. Agresif oynadı belli ki ama, o çift hataları kabullenemiyorum.

Maçı nasıl izlediğimi bilsen bir de... Ah! Şehirlerarası bir otobüste, iki koltuk arasında, iki büklüm bir şekilde, otobüsün rezil kablosuz ağıyla "Live Scores" üzerinden izledim. Canlı maçı kaldıramadı bağlantı. Her sayıda "Haydi haydi haydi!" dedim resmen. Sinirlerim alt üst oldu. Otobüsten indiğim gibi de gelip buraya yorum yazdım. Şarapova'yı ne kadar sevdiğimi bilirsin. Üzüldüm. Aslında üzülmekten ziyâde fecî sinirliyim. O kadar çift hatayı kim kaldırır yahu? Seyirci faktörü üst düzeydeydi, biliyorum. Maç görüntülerini görüdm. Oudin'in her sayısında kort ayağa kalkmış resmen, haklı olarak. Şarapova buna yenik düştü belki de. Daha önce de söylemiştim (Sözlükte söylemiş olabilirim.): US Open'da bir ABD'li ile oynamak, dünya 1 numarası ya da 2 numarası ile oynamaktan çok daha zordur. Kendi seyircisi çünkü. Oudin'in US Open dışında bir şey yapabileceğini düşünmüyorum (Dedi dersiniz.). Neyse...

Şarapova'nın sitesini ziyaret ettim. Onu delicesine koruyan taraftarlarının bile ona karşı olduğunu ve onu inanılmaz eleştirdiklerini ilk kez gördüm. Öyle ki; "Ya servisini düzelt ya da tenisi bırak!" bile demişler. Yani benim anlamadığım şu: Servisin iyi değilse, kendini denek gibi kullanmak da doğru değilmiş. Spooky sözlük üzerinden bunu söylemişti. Haklıymış. "US Open'da bu kadar çift hata ile tutunamaz." demişti. Ben de çift hatalarını düzeltti sanıyordum. Tam aksi! Fecaat oluvermiş. Hem de Allah'ın 17 yaşındakine karşı iken! Oudin'miş! Seyircisi olmasaydı görürdüm ben onu.

Şarapova'nın hatalarını düşünüyorum tekrar tekrar. Nasıl sen 4-4'teyken ve 5-5'teyken servis kırdırırsın yahu? Hem de üç kere üst üste çift hata yaparak... Hâlâ inanamıyorum. Şarapova'nın adını bir süre duymak istemiyorum.

SON SÖZ: Maçı, Oudin kazanmadı, Şarapova kaybetti.

Bu arada, maçta sağlık ekibi mi istedi Şarapova? İzleyemediğim için soruyorum.

onur 6 Eylül 2009 10:26  

evet nuage tam bahsedemedim her şeyden zira postun saatine bakacak olursan gözlerim kapalı yazdım ve yattım..

şarapova'nın elenmesinde yaptığı çift hataların etkisi çok büyük ancak oudin'in oynadığı oyunu görmezden gelmeme engel değildi bu.. kız gerçekten çok ama çok cesur oynuyor ve hiç çekinmiyor toplara vurmaktan..

maçın son puanına kadar hadi masha bu maçı çevirecek güçtesin diyerek izledim.. çok istiyordum maria'nın finale çıkmasını.. ama olmadı..

maria trainer çağırdı korta.. sağ kolunda yine bir şeyler var.. dirsekte olabilir bu sefer..

oudin'in kazanmasında seyirci faktörü senin dediğin kadar etkili değildir kanımca.. şarapova zamanında senin de bildiğin gibi her vuruşta onunla birlikte bağıran bir israil seyircisine karşı oynamıştı.. ki amerika seyircisi gürültülüdür evet ama hiç yeteneksiz bir oyuncuyu alıp da dünyanın en iyi tenisçilerinden birini yenmesini sağlayacak kadar bir seviyeye ulaşmasını sağlayamaz..

oudin'in geleceği çok parlak..

Yunus Dilber 6 Eylül 2009 10:48  

Maria Sharapova,dünkü maçı kazanabilirdi.60'ın üzerinde basit hata ve zannedersem 21 de çift hata yaptı.Ancak bunlara rağmen maçın son setinde eline geçen fırsatları 9. ve 11.oyunda iyi kullanabilseydi 4.tura yükselirdi.Ki oradaki rakibi de Petrova olacaktı ve Petrova,Oudin'in Masha'ya yaptığını yapamazdı o uzun boyuyla.Ancak Maria'nın maçı kazanmasından ya da kaybetmesinden daha önemli şeyler var.Çünkü Maria gibi bir tenisçinin günlük başarılarla avunamayacağı hiç kuşkusuz.

Dün 63 basit hata yaptı Sharapova.Şöyle bir yüzde olarak dağıttığımız zaman;

%50 winner ağırlıklı oyunu
%30 çift hataları
%20 rakibin DecoTurf zeminle birlikte attığı alçak topların gösterdiği uyum.

%50 winner ağırlıklı oyunu dedim.Bu da Maria Sharapova'nın eski Maria Sharapova olmadığını gösteriyor.Yani 10 ay kortlardan uzak kalmış olmasının,aylarca eline raket değdirmemesinin sonuçlarıdır bunlar.Buna yapılabilecek bir şey yok.Çünkü oynaya oynaya eski formuna kavuşacak,basit hatalarını azaltacaktır.

%30 çift hataları...Evet,maçı kaybetmesinin asıl sebebi de bu 21 çift hata zaten.Sebebi de ayyuka çıkmış bir şekilde omzundan geçirdiği sakatlıktan sonra eski servis stilini bertaraf edip yeni bir opsiyon geliştirmesi.Sağda solda Maria kötü servisçidir denilmiş.Asla...Servis atmak sadece topu sert bir şekilde rakip sahaya yollamak değildir.Topu elinizden çıkarışınızla,attığınız yükseklikle,kurduğunuz organizasyonla bir bütündür servis meselesi.Ve Maria da bunu en iyi yapanlardan biridir.Hatta eski 1 numaralardan biri-Yengeny Kafelnikov olması kuvvetle muhtemel.-''Masha'nın servisleri olağanüstü.'' demişti.Yani anlatmak istediğim bu çift hatalar yeni servis stilinden kaynaklanıyor.Ve Henin dışında hiçbir büyük tenisçi servis çalışmaktan hoşlanmadılar bugüne dek.O yüzden de servisleri istikrarsız Maria'nın.Bu da oyun içindeki guardını düşürüyor doğal olarak.

Ve gelelim %20'lik diğer bölüme.Evet Oudin kısa boyunun ve iyi ayak hareketlerinin avantajını çok iyi kullandı.Bir de Amerika Açık kortları DecoTurf zeminde oynanıyor.Bu zemin diğer sert kortlara nazaran topu çok az yükseltiyor ve oldukça da hızlı.Demek istediğim Oudin'in bu oyun şablonu kort türü ile de çok iyi bir bütünlük gösterdi dün.

Ancak şöyle bir şey var.Ben maçı Oudin'in kazandığını düşünmüyorum.Tamam Henin tarzı bir stili var ve idolü de Henin'miş zaten.Ama Maria,2006'da Henin'in ta kendisini yendi Arthur Ashe'te.Hem de müthiş derecede zekasını kullanarak kazandı o maçı.

Kısaca toparlamak gerekirse;

Maria Sharapova eski formunu bulmalı bir an evvel.Savaşçılığından hiçbir şey yitirmediği zaten ortada.Ancak tenis olarak da bazı şeyleri hatırlaması lazım.Ve bir de Maria'nın 2010 Avustralya'da Grand Slam hasretini kesinlikle dindirmesi gerekiyor.Bunun için de ölü sezonu çok iyi değerlendirmesi gerekiyor.Ben Michael Joyce'un yerine başka bir koçla çalışması gerektiği kanaatindeyim.Ve hatta bu koçla belli bir bölgede kampa girmesi ve Avustralya'ya hazır gitmesi gerekiyor.

Şimdi bu yılın sonu için bence Maria'nın hedefi sezon sonu şampiyonası olmalı.Şimdi şansı nedir açıp da hesaplamadım ama Pekin'i bir kazansa sıralamda çok yükselecek.Zaten bildiğim kadarıyla bu yılki puanların baz alındığı sıralamada kendisi daha yüksek bir rankinge sahip.

Dinza 6 Eylül 2009 14:19  

Oudin inanılmaz cesur oynuyor gerçekten, bu sanırım herkesin hemfikir olduğu bir nokta.
Açıkçası ben de maçın son anına kadar Masha'nın alacağını düşünüyordum. Biri 17 yaşında, tecrübesiz bir tenisçi; diğeri eski 1 numara. Son sette bunun Sharapova için avantaj olduğunu düşünmüştüm. Fakat evdeki hesap çarşıya uymadı.
Bir taraftan da Sharapova'nın biraz daha zamana ve çalışmaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Savaşçı yönü bir tarafa, özellikle son sette servis atarken çaresizliği resmen yüzünden okunuyordu. Bu turnuvada finale çıkabileceğini başından beri düşünmemiştim zaten, çok isterim o ayrı. Sadece azim, inat ve savaşçı ruh da yetmiyor maalesef. Umarım bu yenilgi Sharapova'yı olumlu yönde etkiler ve Avustralya'ya kadar eski formuna kavuşabilir.

Sorana Cirtea'nın konsantrasyonu neredeyse sıfıra yakındı bu arada, beni epey şaşırttı. Wozniacki ile antrenman mı yapıyorlar sandı nedir, öyle laylaylom tadında oynadı ve kaybettiğinde de gayet öpüp tebrik ederek, mutlu ayrıldı korttan. Tuhaftı kısaca...

Verdasco bir ara kendini kaybetse de, hızlı toparladı ve keyifli bir maçın sonunda Haas'ı eledi. Güzel de oldu, severim Verdasco'yu. Avustralya yarı final maçı hala birçok kişinin aklında sanırım, ben de unutamıyorum ve özel bir sempati besliyorum kendisine:)

Dün akşamın en enteresan maçı ise, Roddick-Isner maçıydı tabii. Ben Isner'ı çok fzla izlememiştim açıkçası. Hakkında bildiğim duyduğum şeyler hep servisten başka bir olayı yok şeklindeydi ama hiç öyle olmadığını gördüm. Servisleri süper evet ama özellikle file önü oyunu Roddick'i bitirdi resmen. Roddick için ağır bir yenilgi oldu bu. Wimbledon sonrası, kendi memleketinde arkasına aldığı destek kıskanılır cinstendi. Nitekim dün akşam da Isner Amerikalı olmasına rağmen, sanki yabancı bir kortta oynar gibiydi seyirci desteği anlamında. Bu duruma ve aslında çok fazla büyük turnuva tecrübesi olmamasına rağmen, inanılmaz soğukkanlıydı ve konsantrasyonunu bir an olsun kaybetmedi. Her iki tarafı da tebrik etmek lazım, gerçekten güzel bir maçtı.

Federer'e bir şey demiyorum zaten. İlk seti alınca Hewitt gaza gelse de, gerisi gelemedi beklendiği üzere... Ve bir maçta daha rakibi suya düşmüş gibi kan ter içinde, saçı başı dağıtmış korttan yenik ayrılırken; Federer korta yeni gelmiş gibi üstü başı bir gram oynamadan ayrıldı. Azıcık insan ol diyorum kendisine, artık başka bir şey de demiyorum:)

Unknown 6 Eylül 2009 15:15  

Ben Onur'a katılıyorum .(bu arada onur dedim birden ne diyeceğimi bilemedim sorun olmaz değil mi?:)) Sharapova evet hatalar yaptı ama bu Oudin'in oyununu elimizin tersiyle itmemize sebep değil.Bence Oudin ileride çok büyük işler yapacak.Hem sadece Masha'yı yenmedi ki büyük tenisçi olarak baktığımızda.Jankovic ve Dementieva'da Oudin'e kurban gidenlerden.Demek ki kızda potansiyel var.Bunu göz ardı edemeyiz bence.Sharapova'yı çok sevmenizi ve desteklemenizi anlıyorum ama bu Oudin'i kötülemeyi gerektirmiyor.Seyircilerde Oudin'i desteklemiş olabilir ne de olsa vatandaşları.Ama Oudin'i o kadar da abartarak desteklememişlerdir bence zira karşısında Sharapova var.
Kısacası bence Sharapova hataları üstünde biraz daha dursun,Joyce yanlış bir koç ve Oudin iyi oynadı,potansiyeli var.
:)

nuage 6 Eylül 2009 15:26  

Cevabın için teşekkürler Onur. Sağolasın.

Açıkçası, maçı izleyemediğim için yorum yapamıyorum. Dementieva karşısında çok iyi oynadığını görmüştüm Oudin'in. Hattâ tebrik etmiştim oyunu yüzünden. Güzel oynuyor ona şüphe yok. Kötü oynadı da demedim zâten ama, bu maçı Şarapova'nın çift hataları sayesinde kazandığına şüphe yok. Orası kesin. 21 çift hata ne demektir ya? Saçmalık düpedüz! İnanılmaz bir şey. Dediğim gibi, basit hatalara bir şey diyemiyorum. Yine felâket olsalar da bir şey diyemiyorum. Çünkü, risk alan hata yapar. Federer de 63 hata ile oynamıştı yanlış hatırlamıyorsam. Herkes böyle şeyler yapabiliyor ama, kimse 21 çift hata yapmıyor. Kötü.

Nick Bollettieri, Şarapova'nın son servis şekli için "Şarapova bu servis şeklini değiştirmeli. Ona göre değil." açıklamasını yapmış. Dikkat edilirse zâten, Şarapova topu havaya atarken sıkıntı yaşıyor. Çok aşağıdayken vuruyor topa. Bir zamanlama sorunu yaşıyor. Aynı şey Ivanovic'te de vardı. Ivanovic de çok yukarı atıyordu yanılmıyorsam. Gerçi Şarapova'da bunun üzerine bir de kendini çok öne atmaması, vücudunun şeklini dengede tutmaya çalışması ve omzuna çok yüklenmemesi gibi faktörler de var. Bir sürü şey işte. Yani oturup servis çalışması gerekiyor. Ben onun dışında Şarapova'nın oyununda bir eksik göremiyorum. Defalarca kere söylemiştim: Return oyunu olabilecek en iyi noktada belki de. Çok iyi. Forehand'leri zâten kusursuz. Backhand'leri de fenâ değil. Bu US Open'da gördük ki; artık fileye de geliyor, "baseliner" imajını yıkmak istercesine. Oldukça da başarılıydı fileye gelişlerinde. Eskiden maç boyunca fileye gelişleri maksimum 3-4 iken, Christina McHale ile oynarken yanılmıyorsam 10 küsür kere fileye gelmişti. Bunların da %80'lik bir kısmını sayıya çevirmişti diye hatırlıyorum. Oldukça iyi bir yüzde bu.

Sağlık ekibi olayını maçı izlerken bulunduğum bir sohbet odasında görmüştüm. Yine omzunda problem var deniliyordu. Öyle bir şeyse tekrar, Şarapova'nın tenis kariyerine nokta koyması gerekebilir. Bilemiyorum. Dediğin gibi dirsekse yine iyi değil. Habire sakatlık...

Oudin'in sonraki rakibi sanırım Petrova. Ben Petrova'nın (Onur kızacaksın belki ya da güleceksin ama) Oudin'i geçeceğini düşünüyorum. Petrova'nın en büyük silahı servisleri. Oudin de servisleri ile sıkıntı yaşayan iki oyuncuyu geçti ama, Petrova'yı geçemez diye düşünüyorum. Petrova nokta koyacaktır Oudin'in yükselişine. Çok sinirlendim ya, nokta koymasını da istiyorum... :)))

Bu arada, Oudin'in iyi oynadığını düşünüyorum ama, bu Şarapova maçında olunca hazmedemiyorum. Yani kalkıp bir Jankovic'e ya da Dementieva'ya hattâ Petrova'ya elense bu kadar koymazdı bana. Oudin'e elenince çok koydu nedense.

Oudin'in saltanatı 4. tura kadar sürecek diye düşünüyorum. Petrova alır. Duâlarım Petrova'ya... ehuehueh. Onu da geçerse Oudin, "Russian killer" derler herhâlde ona. Kesin derler. US Open'ın başlıklarını da hiç sevmiyorum zâten. Bir set kaybedince bir oyuncu, hemen "x survives early scare" gibi başlıklar atıyor. Yüksek sıralamadaki oyuncular yenilmeyecek diye bir şey yok. Olabilir böyle şeyler. Ayrıca Şarapova'ya "Tarafınızdaki seribaşı oyuncular elendi. Sizin için Amerika Açık'ın daha kolay olduğunu düşünüyor musunuz?" gibi bir şey sormuşlar. O da şahâne bir cevap vermiş: "Oyuncuların elenmesi bir turnuvayı kolay yapmaz. Her şey oyuncuda biter.". Belki de Oudin maçında yapacağı çift hatalar için bahâne sıraladı. Bilemiyorum... (:

Bu arada, Onur'cum, seni kırdıysam affola. Seni severim bilirsin. Kırgınlığım ya da kızgınlığım sana değil, servis atamayan Şarapova'ya.

onur 6 Eylül 2009 18:42  

tek bir şey söyleyeceğim:

blogu açtığımdan beri hayalleriminden biri de böyle paragraf paragraf yorumlar gelmesiydi okurlar tarafından..
hepinize teşekkürler..

@nuage: saçmalama niye kırasın beni :)

nuage 6 Eylül 2009 23:05  

Bahsedilen şey Şarapova olunca oluyormuş demek ki... (Nasıl da hemen Şarapova'ya pay çıkartıyorum.).
Yok yok. Blog'unun okurları gerçekten çok güzel insanlar diye düşünüyorum. Güzel şeyler yazıyorlar, senden güzel yazmasınlar. (;

Bu arada, bir şey fark ettim ben: Şarapova "backhand slice"cılarla baş edemiyor galiba. Önce Gisela Dulko, sonra Melanie Oudin.. Ne dersiniz? Onur sen ne dersin meselâ? İkisi de backhand slice ağırlıklı oynuyorlar hep ve Şarapova alçak gelen bu toplara bir çözüm bulamıyor, uzun boyu nedeniyle galiba.

@onur: Sevindim. (;

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP