8 Eylül 2009 Salı

gün sonu: amerika açık 2009 - gün 8

rus kalmadı mel danimarkalı verelim
melanie oudin'in sindirella masalı devam ediyor.. aslında masal olmadığı çoktan anlaşıldı ama çaktırmayın.. bugün karşısına çıkan dördüncü rusu da devirdi acımadan.. petrova karşısında ilk sette sadece 2 winner bulup seti 6-1 kaybedince maçı kazanmasının tek yolunun maçın geri kalanında daha agresif oynaması olduğunu söylemiştim.. oudin ikinci sette oyununu yükseltti ve daha cesurca vuruşlar ile ilk setteki tutukluğunu üzerinden attı.. seyircinin de desteği ile bu önemli mücadeleden galibiyetle ayrıldı ve çeyrek finaldeki rakibini beklemeye başladı.. dört rusu eleyen genç amerikalı'nın beşinci rakibi de rus mu olacaktı?

olmadı.. caroline wozniacki de tıpkı oudin gibi ilk setini berbat oynadığı maçın diğer iki setini tie-break ile kazanarak kariyerinde ilk defa bir grand slam'de çeyrek finale yükselmiş oldu.. bence bu sonuç oudin'in final şansını daha da artırdı.. zira bu çeyrek final eşleşmesinin galibi yukarıdan gelecek olan oyuncuyu (wickmayer/bondarenko) çok rahat geçecektir.. ve bu çeyrek final eşleşmesini kazanacak olan tarafın amerikalı olacağını düşünüyorum.. eğer kuznetsova çıksaydı, oudin'in pek şansı yoktu.. wozniacki kolay lokma olabilir..

günün ilk maçında ana ivanovic'i ilk turda eleyen katerina bondarenko bir hışımla garibim gisela dulko'yu 6-0/6-0 ile darmadağan etti..

bu sonuçlarla çeyrek finalde uzun bir süre sonra ilk defa rus bayrağı göremeyeceğiz.. en son 2002 fransa açık'ta çeyrek finaller russuz'du.. en son russuz amerika açık ise 2001 yılındaydı.. 29 grand slamdir en azından bir rus tenisçiyi görüyorduk çeyrek final tablosunda..

yine söderling yine federer
erkeklerde ise amerikalı kalmadı.. fernando verdasco bugün john isner'ı dört sette geçmeyi başardı.. mr. passing shot, file önü devi'ne baskın çıktı ancak john isner'ın roddick maçındaki performansından da çok uzak olduğunu belirtmeliyim.. bunda tabi ispanyol raketin isner'ı daha çok koşturmayı başarması sonucu amerikalı'nın yorulmasının da büyük etkisi var.. verdasco'nun groundstrokelarının hızı, çizdiği yol ve isabetliliği roddick'inkilerden çok çok daha iyi.. böylece değişik açılarla çizgilere yakın gönderdiği toplarla amerikalı'yı koşturabildi verdasco ve yorulmasını sağladı.. yorulan tenisçinin şüphesiz ki servisleri düşecek, kort içinde mantıklı karar verememeye başlayacak tenisçi.. bugün bu oldu.. bunu tahmin ediyordum zaten..

söderling çok ballı adam.. hiçbir şey demiyorum.. maç oynamadan ilerliyor.. bravo böyle böyle git belki federer de sakatlanır ha? federer de dördüncü tur maçını çok rahat aldı.. 3 sette alacağını tahmin etmiştim ancak en fazla 4 servis kırmalık fark olur demiştim 5 oldu.. o kadar olsun artık..

novak djokovic, nadal karşısındaki maçından beri en harika maçını oynadı bu akşam.. radek stepanek'i korttan sildi ama dent, navarro ve isner gibi stepanek'in de servis vole oynamaya çalışması güzel bence.. tek tip oyunculardan sıkılmıştık..

[1] R Federer (SUI) d [14] T Robredo (ESP) 75 62 62
[4] N Djokovic (SRB) d. [15] R Stepanek (CZE) 61 63 63
[12] R Soderling (SWE) d [8] N Davydenko (RUS) 75 36 62 ret. (left thigh)
[10] F Verdasco (ESP) d J Isner (USA) 46 64 64 64

M Oudin (USA) d. [13] N Petrova (RUS) 16 76(2) 63
K Bondarenko (UKR) d. G Dulko (ARG) 60 60
Y Wickmayer (BEL) d. P Kvitova (CZE) 46 64 75
(9) C Wozniacki (DEN) d. S Kuznetsova (RUS) 26 76 76

5 yorum:

aliye 8 Eylül 2009 08:26  

kuznetsova wozniacki'yi yenebilseydi oudin'e ben de şans vermiyordum. ama şimdi her şey ortada, denge her iki tarafa da bozulabilir.
katerina bondarenko ablasının yanında hep 2 numaralı kardeşti bugüne kadar, görünen o ki o da ablasını sollayacak serena gibi..
isner'e de acaip sinir oldum, o kadar kastı roddick'i yendi de ne oldu. bir sonraki turda havlu attı. roddick devam edebilseydi, wimbledon finalindeki gibi bir roddick verdasco ve ardından djokovic'i geçip federer'le yarı final oynayabilirdi.
soderling şu ana kadar ballıydı gerçekten ama her balın da bir sonu var değil mi :) roland garros finalinden sonra birgün ben de kazanacağım demişti federer'e ama o günün bugün olduğunu hiç sanmıyorum.

Unknown 8 Eylül 2009 12:40  

Federer Soderling 3-0 olur.
Gercekten Roddick olsaydi en azindan cekismeli bir mac izlerdik.

Oudin 2-1 alir. Gece maci oynanir diye tahmin ediyorum. macin atmosferi de daha bi Oudin lehine olacaktir. Hayalimdeki final maci Oudin-Clijsters ama hic sanmiyorum.

Spooky 8 Eylül 2009 14:49  

wozniacki maçı kazanmadı, kuznetsova kaybetti. evet! bu klişeyi de kullandım da wozniacki asabımı bozdu gecenin bi vakti. bunun adı savunma falan olamaz, direkt pasif oynadı.
iki üç bitirici vuruş üretmesi ve volelerini geliştirmesi lazım.

Unknown 8 Eylül 2009 15:41  

tamamen katılıyorum size.federer söderling'i ezer.bu grand slam bence bayanlarda aslında zevksiz.kateryna bondarenko ya da yanina wickmayer mi yarı final oynayacak şimdi?(inşallah bondarenko oynar.)oudin-wozniacki maçını merakla bekliyorum.3 set süreceğe benzer ve içimden bir ses oudin'in kazanacağını söylüyor.verdiğiniz rus istatisikleri rus dominasyonunun da yavaş yavaş sonlarını yaşadığımızın göstergesidir.neyse beğendiğim üç tenisçi de çeyrek finali gördü,mutluyum :)

Dinza 8 Eylül 2009 15:53  

Oudin-Petrova maçından önce Petrova hakkındaki entrylere bakmıştım sözlükte ve son entry'de "smile alert"ten bahsediliyordu. Daha önce hiç dikkatimi çekmemişti doğrusu, hakikaten Petrova maça asılmayı bıraktığı anda sırıtmaya başlıyor, enteresan:)
Oudin'i sevdim ben, mücadeleyi asla bırakmaması bile başlı başına takdir edilesi. Bir röportajında da, tenis veya kağıt oyunu farketmez, her oyunu kazanmak için oynarım demiş, ki bu açıklamasının hakkını da veriyor her maçında.

Kuznetsova maç içindeki istikrarsızlık geleneğini bozmadı sağolsun. Wozniacki epey kötü başlamıştı ama Kuznetsova'nın da yardımıyla halletti olayı. Bence Oudin, Wozniacki'yi yer direk.

Söderling'in yenilmesini değil, ezilmesini istiyorum işin doğrusu. Adam elini kolunu sallaya sallaya geldi resmen buraya, çok sinir oldum.

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP