14 Ocak 2011 Cuma

avustralya açık 2011: kadınlar kurası

Section 1

[1] Wozniacki
[29] Cibulkova
[21] Wickmayer
[15] Bartoli

Wozniacki sezon başı çok kötüydü. Henüz adam akıllı bir maç kazanamadı. Gösteri maçında Clijsters'a ve Zvonareva'ya yenildi. Sydney'de Cibulkova'ya. Ve o Cibulkova üçüncü turdaki olası rakibi oldu. Ama onda önce ilk turda Dulko'yu geçmesi lazım Danimarkalı'nın. Dulko iki sene önceki Dulko olsa yenebilir derdim ama Woznacki iki turu rahat geçecektir. Üçüncü turda da evinin yolunu tutar.

Wickmayer-Groth eşleşmesi çok acımasız oldu. Groth bu turnuvadaki dark horselarımdan biri. Şampiyonluk için değil ama çeyrek veya yarıya kadar yolu var. Son 16'ya kadar en zor maçını ilk turda oynayacak. Wickmayer şu aralar formda. Buradan çeyrek finale Cibulkova ya da Wickmayer/Groth maçının galibi çıkar.

Section 2

[11] Henin
[23] Kuznetsova
[32] Pironkova
[6] Schiavone

Nazar değmesin, Henin müthiş kura çekti. Çeyreğe kadar yoluna taş koyabilecek bir oyuncu yok. Burayı fazla kurcalayaıp vakit kaybetmek istemiyorum. Juju ilk turda elemelerden gelen bir tenisçi ile oynayacak ki o tenisçi yağmurdan fırsat bulup iki maç oyanayabilirse. Sonrası hikaye. Çeyrekte de Section 1'den gelenle oynayacak.

Section 3

[4] V Williams
[30] Petkovic
[20] Kanepi
[14] Sharapova

Çok zorlu bir 1/8'lik dilim burası. Venus'ün en durumda olduğunu gerçektne bilmiyorum. Sakatlığı iyileşti mi, kondüsyonu nasıl hiçbir fikrim yok. Yaşı da zaten 30 oldu olacak. İlk turda Errani ile oynuyor.

Petkovic iyiydi açılış haftasında. Craybas ile karşılaşacak ilk turda. Williams'ın performansı belirleyecek aslında Petkorazzi'nin turnuvadaki geleceğini. Sharapova ilk turda Tanasugarn'ı  çekti. Çim zemin olsa kesin bi' felaket geliyor derdim. Servisinde absürtleşmediği sürece Masha alır maçı. Eğer ilk turlarda kötü bir servis performansı ile oynarsa Görges tarafından alt edilebilir üçüncü turda.

Section 4 

[9] Li
[17] Rezai
[28] Hantuchova
[8] Azarenka

Bu sekizde birlik dilimde wildcardla katılan Dokic de var. İlk gördüğümde kolay kura demiştim ama yukarıdaki Li Na'yı görmemişim. İkinci turda Rezai'yi geçeceğine inanıyorum Avustralyalı'nın ama Çinli zor. Burada Azarenka da var. Clijsters karşısında izleyene kadar turnuvayı kazanabilir bile diyordum kendisi için. Fakat mental yönden hâlâ eksik. Sumyk, Zvonareva'yı da iyileştirememişti. Adama psikiyatr muamelesi yapıyorum fakrındayım. Azarenka yine de son sekiz görebilir.

Section 5

[7] Jankovic
[27] Dulgheru
[24] Kleybanova
[12] A Radwanska

Şimdi Jankovic'i at kenara. İlk tur Kudryavtseva yenemezse, Shuai Peng kesin gol olur yağar. Radwanska desen ameliyattan yeni çıktı narkozlu narkozlu oynayr gibi olacak. Dur bi' iyileş iyice be çocuk. İlk turda Kimiko Teyze ile oynuyor. Kleybanova en avantajlı isim burada. Çeyreğe en yakın tenisçi gibi duruyor. Simona Halep de sekizde birlik dilimin genç yeteneği.

Section 6

[13] Petrova
[19] Ivanovic
[26] Martinez Sanchez
[3] Clijsters

Gerisini boşverin. Ivanovic yanlış hatırlamıyorsam Amerika Açık dördüncü turunda da Kim Clijsters'a yenilmişti. Tarih neden tekerrür ediyorsun? Sakatlığı düzelmişse Sırp raket rahat bir şekilde son 16'ya kalacaktır zaten. Clijsters'ın yolu da kolay.

Safina'ya kısa bir şekilde değinecek olursam, sezonun ilk iki turnuvasında berbat kuralar çekti. Çekti de bu kadar berbatını beklemiyordum Avustralya Açık'ta. İlk turda Clijsters nedir? Hiç çıkmasın bence hastalansın bir şey olsun. Yazık üzülüyorum cidden.

Section 7

[5] Stosur
[25] Kvitova
[22] Pennetta
[10] Peer

Twitter'da da yazdım Stosur daha ilk turdan gümlerse şaşırmayın diye. Hem Davis son iki ayı müthiş geçirdi, hem de Stosur şu iki hafta yokları oynadı. Lauren Davis'in tek eksiği tecrübe. Şaka maka Kvitova son sekize kalırsa -ki şu tabloda kalır- kapatır giderim. Peer ne lan? Bu sekizde birlik dilimde Cirstea ile Mirjana Lucic ilk turda oynuyor. Güle güle Sorana.

Section 8

[16] Pavlyuchenkova
[18] Kirilenko
[31] Safarova
[2] Zvonareva

Zvonareva ilk turda Sybille Bammer ile oynayacak. Bunu geçer ama ikinci turdaki olası rakibi Bojana Jovanovski. Yakında Jelena Jankovic'in yerini alacak olan kız. Zor bir eşleşme Vera için. Pavluçenkova'ya gelince. Kalça sakatlığı vardı. Ne kadar fit bu yüzden bilmek gerek. Kirsten Flipkens yumuşaktır ama bazen sürprizleri de yok değil. Maria Kirilenko-Nastya üçüncü turu güzel olurdu aslında.

Şöyle bir toptan değerlendirince yazdıklarımı olası çeyrek final eşleşmeleri şöyle meydana geldi:

Cibulkova-Henin
Sharapova-Azarenka
Kleybanova-Clijsters(Ana)
Kvitova-Pavlyuchenkova

Tabii bakınca son sekize hiç elemelerden gelen ya da seribaşı olmayan isim sokmamışım. Mutlaka birkaç tane girecektir araya...

5 yorum:

brokoli 14 Ocak 2011 03:46  

daha önce elenmezlerse venus sharapovayı yer..azarenka ise her ikisinide yener bence..

nuage 14 Ocak 2011 13:47  

Ben artık her turnuvada "Şarapova bu sefer kendini bulacak" demekten yoruldum ama, bir kere daha bunu demekte bir kötülük görmüyorum: Şarapova bu turnuvada kendini bulacak! O servisleri düzeltse, dediğin gibi, gerçekten yapar da işte kısmet. Facebook'tan "Oyunumu tamamen değiştiriyorum. Bunun için bana biraz süre tanıyın" gibi bir şeyler demiş. Auckland'de kendisini izleme şansım olmadı. Oyununu nasıl değiştiriyor, bilmiyorum.

Venus bitti bana göre. 1-2 yıl daha oynar oynarsa. Artık bırakır gibi geliyor bana. Zâten geçen yıl bırakmalıydı da işte, Williams inadı bıraktırmıyor sanırım.

Clijsters alacak gibi geliyor bana bunu. Şarapova eğer servisleri oturtmuşsa o alır, oturtmamışsa ve Henin formunu yakaladıysa (Biraz zor gibi bana göre) Henin ama, her halükârda Clijsters favori sanki. Sürpriz bir isim de finale çıkabilir (Na Li?). Bekleyip görelim. Ben acayip heyecanlıyım.

Bu arada Na Li de Clijsters'ı yendi. Sürprizlerle dolu bir AUSOpen'a hazır mıyız? :)

K. A. 14 Ocak 2011 23:23  

Öncelikle Juju'nun adının önüne nazar değmesin yazdığın için sağol. Kim bugün ne hâllere geldi. Onur Akmeriç nazarda nirvanaya ne zaman erecek bekliyorum.

Juju'dan herkes çok şey bekliyor; ama ben Avustralya Açık'ta kendisini zorlamayacağını düşünüyorum. N'olur n'olmaz sakatlanarım diyecek ve biraz daha dikkatli oynayacak bence.

Dulko iki sene önce olsa yenebilirdi; ama ben hâlâ bir şeyler olabilir diyorum. Wozniacki'nin ilk turdan veda ihtimali var bence. En iyi dördüncü turu var AO'da. Bu sene tekrarlayamaz o başarısını.

Groth'a dark horse demişsin; ama dark horse değil de underdog daha doğru olur Jarka'm için. Tanımıyan mı var Jarka'yı?

Geri kalan tüm kısımlara şuku veriyorum ve yorumumu noktalıyorum.

onur 15 Ocak 2011 00:21  

Artık yorum yapmaya korkar oldum yahu. Ivanovic'i, Henin'i övemez oldum.

Guguk Ku$u 15 Ocak 2011 21:03  

Wozniacki en fazla ikinci turu görür desem ön yargılarımla da hareket ederim, ihtimali de söylemiş olurum sanırım.

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP