6 Haziran 2009 Cumartesi

ve federer şampiyon

2009 roland garros'u kazanan federer sonunda kariyer grand slam'i yapmayı başardı.. daha önce fred perry, don budge, rod laver, roy emerson ve andre agassi tarafından gerçekleştirilen bu başarıya eklenen altıncı isim oldu.. ayrıca isviçreli raket yarı finalden sonra direkt olarak şampiyon olan ilk tenisçi olarak da tarihe geçti.. 2005 yılından beri kariyer grand slam'i yapmak için uğraşıyordu federer.. bunu rafael nadal'ı yenemeden gerçekleştirmek onu mutlaka üzmüş olmalı.. ancak elden bir şey gelmez, ölenle ölünmez derler ya öyle bir şey..

federer'i bu büyük başarısından dolayı kutluyorum.. fransız seyircileri de kutluyorum, şuursuzluklarını bize tekrar gösterdikleri için.. daha önce hingis'e de yaptılar benzerini, nadal'a da.. bugün de del potro karşısında formundaydı parisliler.. afferim koçlarıma..

del potro demişken, bugün oynadığı oyun güzeldi.. ha nadal federer'i burada 20 yaşındayken tokatlamıştı del potro bunu başaramadı ama oynadığı tenis de fena değildi.. eğer maçın başındaki gibi servis atmaya devam etseydi mutlaka kazanırdı maçı.. ancak en büyük artısı servisi olan tenisçilerin sorunu bu işte.. çünkü maçın başından sonuna iyi servis atamazsınız.. maç içerisinde mutlaka servisten düşeceğiniz zamanlar olacaktır.. işte del potro'nun son iki sette başına gelen de buydu.. servisleri kötü gittikçe rallileri de kötüleşmeye başladı.. federer gibi bir adam karşısında oyun ne kadar ralliye dönerse, ralli ne kadar uzarsa kaybetme ihtimaliniz o kadar artar.. federer karşısında zaten kaybetme ihtimaliniz kazanma ihtimalinizden her zaman daha fazladır.. federer'i yenmek istiyorsanız iki şey lazım: 1- çok iyi bir servis, 2- hızlı olmak
del potro ileride ilk 3'e girebilir mi? zor gözüküyor.. djokovic'i geçebilir belki.. ama murray'e yaklaşması çok zor.. zaten nadal ve federer çok ilerideler..

federer'i kutluyorum demiş miydim? sonra "lan ne pis adammışsın bi kutlamadın" demeyin.. kutluyorum federer'i amacına ulaştı sonunda ve roland garros'u kazandı.. ne söderling mi? o da kim? (atam, totem ben seni)

ekleme: ha bi de hayatımda ilk defa hd izledim ben tenisi bugün.. çok değişik, çok güzel, gözler bayram ediyor ama uğursuz geldi bir daha izlemem.. yoo yoo lütfen ısrar etmeyin kuzum!

9 yorum:

ege 6 Haziran 2009 11:19  

nadal elendiği gün belli olan bir sondu.
bugünlerde roland garrosta sadece 'tenis' için büyük bir heyecan içinde olanların US Openda ne için heyecan içinde olacakları benim için bir merak konusu. bu turnuvada bir seriden sıkılıp 4leme için içi kıpır kıpır olanlar, amerikada ise sadece 'tenis' adına seri için tek yürek olurlar, bir 4leme için değil. ama sözkonusu 'tenis' olunca gerisi teferruat olmak zorunda. her şey 'tenis' için ne de olsa.

onur 6 Haziran 2009 13:52  

bu güzel yorumu ayakta alkışlıyorum.. amerika açık'ta asıl rakam 4 değil 6 olacak..

brokoli 6 Haziran 2009 17:06  

federerin bu büyük başarısını alkışlıyorum ben hala soderlingi yenip bu turnuvayı da kazanmış olmasına kesin gözüyle bakmasam da büyük ihtimal olarak görüyorum.insanların serilerden sıkılması veya bir efsaneyi desteklemesi vs vs gibi herşeyin 'tenis' için olduğu(!) geyik konular ise beni pek ilgilendirmiyor :)) Birşey sizin istediğiniz gibi gitmiyorsa ve siz büyük çoğunluk içinde değilseniz zaten memnun olmanız çok zor olacaktır kaldı ki çok da önemi yok zaten. us open daki 6 dan daha önemli olan şey ise wimbledondaki 6 :)))

rıza yaşar 6 Haziran 2009 17:47  

bekliyorum onur,

final geçsin öyle yazayım içimdeki fırtınayı,

sadece sizin gibiler olduğu için ve yalnız olmadığım için mutluyum,

ellerinize sağlık,
tekrar edeyim,

yarını bekliyorum,

ve senden ricam yazacağım detaylı yorumu bloğunda başılk olarak yayınlaman



bu arada kuznetskova galibiyeti sürpriz oldu mu, bana hayır!

tahmin ettiğimiz gibi geçti

onur 6 Haziran 2009 17:50  

sayın brokoli
wimbledon'daki 6'nın asıl önemi pete sampras'ı geçecek olması.. ha artık zaten geçtiğine kesin gözüyle bakıyorum.. bu yüzden wimbledon bi seri olmayacak.. ama us open'ın önemi "üst üste" 6. zafer olacak olması.. seriler, diziler, türev ve integral vs..

onur 6 Haziran 2009 17:56  

rıza yaşar,

keşke bir blog da sen açsan da alternatifler çoğalsa.. okunacak daha çok şey olsa..

kuznetsova galibiyetini bekliyordum ama bu kadar ezici olacağını hiç düşünmemiştim..

tuğba 6 Haziran 2009 18:03  

yahu anlamadım böyle bir yazı yazmaya ne gerek vardı. federer'in soderling'i geçebileceğini düşünmüyorum ben finalde. bir yerde bir ironi var da ben yakalayamadım saf mıyım ne? fransız seyircinin verdiği gazla federer kazanır mı demek istiyon acep:):):

onur 6 Haziran 2009 18:15  

federer yarınki maçı o kadar rahat bir şekilde kazanacak ki hepiniz şaşıracaksınız.. aaa bu muymuş la bu söderling diyeceksiniz.. ben 3-0 kazanır diyorum federer..

tablonun yukarısındaki herkesi toprak kortta yenebilecek güçteydi federer (nadal hariç işte).. aşağıda ise djokovic, monfils ve del potro yenebilirdi onu sadece.. bunu federer de biliyordu.. o yüzden finale çıkana kadar maçlarını büyük baskı altında oynadı.. ama del potro'yu bu zeminde yendiyse bu adam, herkesi yener.. söderling sadece 10 yüz bin milyon baloncuktan ibaret..

bu kadar iddialı yazmazdım ben neler oluyor bilmiyorum.. çok pis ters köşe olursam fazla vurmayın.. tenis bu belli mi olur oyuncuların günlük ruh halleri etkiler oyunlarını..

brokoli 6 Haziran 2009 18:33  

sayın onur,

dediğim gibi seriymiş efsanelermiş kim kimi destekliyormuş pek ilgilenmediğim için kendi adıma wimbledondaki 6 yı daha çok önemsiyorum çünkü wimbledon favori grand slamim.federerin veya başka bir tenisçinin fanı değilim fan kavramı beni aşıyor biraz ama çok sevdiğim bir kaç tenisçi var federer,nadal,del potro,ivanovic,venus williams ve wozniacki gibi...ve nadalın elendiği bir roland garrosta federerin şampiyonluğunu çok istiyorum nadal elenmeseydi belki kariyer slami adına az farkla da olsa federeri desteklerdim ama bu ikilinin hiç bir maçında taraf tutmayı beceremedim şimdiye kadar :) nadal toprak kortta federerle oynadığı maçların mutlak favorisidir buna katılıyorum ancak parantez içindeki nadal hariç lafınıza katılmıyorum federerin nadalı toprak kortta ve roland garrosta yenecek gücü bence var,haa belki hiç yenemedi roland garrosta ve yenemiycek ama bu güç bence var...yarın ki finalin ben de 3 sette biteceğini düşünüyorum umarım seyir zevki iyi bir maç olur bayanlar finalini hiç beğenmedim çünkü.....

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP