2 Haziran 2009 Salı

roland garros 2009 - gün 9


dönüşün kralı, kralın dönüşü.. roger federer kariyerinde beşinci kez 2-0 geriden gelip maç çevirdi bugün.. djokovic'in ve nadal'ın elendiği, sürprizlerin yaşandığı bu seneki roland garros'ta bir sürprizden daha kılpayı dönüldü.. federer maça kötü başladı.. ancak üçüncü setin dokuzuncu oyunundan sonra öyle bir patladı ki, tommy haas'ı maça çıktığına pişman etti diyebilirim.. dördüncü seti 6-0 aldı, almak ne kelime yüzde 90'a yakın ilk servisi oyuna sokma oranı ve 0 (sıfır) basit hata ile oynadı.. çeyrek finalde gael monfils ile oynayacak..

gael monfils günün son maçında huysuz çocuk andy roddick'e set vermedi.. 6-4/6-2/6-3 ile çeyrek finale çıktı.. federer'in karşısına roddick gelse kesin federer kazanırdı çünkü yanılmıyorsam 20-2 üstünlüğü var federer'in.. ama gael monfils geldi.. federer bu seneki en zor maçına çıkacak çarşamba günü..

tommy haas'tan sonra günün bir diğer yenilen alman'ı philipp kohlschreiber'di.. djokovic'i 6-4lük üç set ile geçen alman tenisçi dengesizliğini tekrar ispatlamış oldu böylece.. tommy robredo'ya 4 sette yenildi alman ve turnuvanın dışında kaldı.. tommy robredo bugün yenilseydi çeyrek finalde hiç ispanyol göremeyecektik ki bu 20 küsür senedir olmayan bir şey.. yine gerçekleşmedi..

tommy robredo'nun rakibi juan martin del potro oldu.. deli petro ev sahibi tenisçi jo-wilfried tsonga'yı etkili servis oyunları ile 4 sette geçmeyi bildi.. böylece üçüncü turda 7 olan fransız tenisçi sayısı çeyrek finalde 1'e inmiş oldu.. del potro geçen yaz yakaladığı çıkışı sürdürmeye devam ediyor..

bayanlarda ise sorana cirstea fırtınası vardı bugün.. çanakkale savunması yaptı remsen jankovic karşısında.. ve kariyerinde ilkleri gerçekleştirmeye devam etti.. ilk kez bir grand slam çeyrek finalinde güzel rumen.. ve önü de açık.. rakibi avustralyalı samantha stosur.. diğer çeyrek finalistler ise serena williams ve svetlana kuznetsova oldular..

yarının programı..


tahminleri alt üst eden turnuvada, tahmin yapma zamanım geldi artık.. bence yarı finale çıkacak isimler:

------
dinara safina
dominika cibulkova (gönül şarapova ister)

sorana cirstea
serena williams
------
nikolay davydenko
fernando gonzalez (gönül andy murray ister)

juan martin del potro
gael monfils
------

8'de 1 tutarsa başarılıyım demektir..

8 yorum:

rıza yaşar 2 Haziran 2009 10:52  

Onur,

ne zamandır yorum bırakamadım ama ben de bir kaç kelam etmek istiyorum bu noktada.

Öncelikle iddaa yöneticileri sağolsun, programa tenis'i koyduklarından beri (4. turdan itibaremn yani son iki gün) ikide iki yaptım :)

ilk gün azarenka-ivanovic maçı için azarenkaya 2,10 ivanovic'e 1,40 oran açıklamışlardı. Hemen atladım tabii Azarenka galibiyetine. yanıltmadı sağolsun.

Üzülerek belirtmeliyim ki İvanovic giderek wta turunda sıradan bir tenisçi olmaya doğru gidiyor. Ben bu saatten sonra tekrar ilk 4'e gireceğini hiç sanmıyorum. hatta yeni yetenekleri görünce ilk 10'daki yerini korursa başarıdır diyebilirim. O açıdan azarenka'nın galibiyeti şaşırtıcı olmadı.

ilk günkü diğer seçtiğim maç sharapova-li na maçı idi. oranlar 1,70-1,70 olarak belirlenmişti. burada da shapovanın mental olarak çok ağır bastığını düşünerek sharapova'ya verdim. o da yanıltmadı sağolsun.

ikinci gün ise robredo-kolschreiber maçına 1,70-1,70 oran belirlemişler. Orada da robredonun tecrübe avantajı ile alacağını düşündüm.

dünün banko gördüğüm maçı ise monfils-roddick maçıydı. roddick'in biraz da yanıltıcı performansı sebebiyle (malum önce turlarda kura şansı yanındaydı) monfils'e 1,60 oran açıklamışlar. o da sağolsun yanıltmadı.

hatta diğer bir kuponuma da (sürpriz kupon diyelim) monfils 3-0 alır bahsini koydum. ona da 3,75 veriyordu. yanına jankovic-cirstea maçı için 1-2 ve 2-1 oynadım ( o maçın beklenenin aksine jankovic için kolay geçmeyeceğini düşünüyordum ve jankovicin 3 sette galip geleceğini düşündüm ama bir sürpriz olursa bu da 2-1'lik cirstea galibiyeti olur diyerekten her iki skoru da oynayıp sistem 1 yaptım.)
jankovicin 2-1 galibiyetine 3,75 cirstea'nın 2-1 galibiyetine 7 oran veriyordu. yüksek olanı geldi :) ancak sürpriz kuponu maalesef mbs 3 nedeniyle bir futbol maçı yatırdı. ama diğer 2 kupon sevindirdi beni.

rıza yaşar 2 Haziran 2009 10:52  

şimdi çeyrek finaller var. erkeklerde senin tahminlerinle aynı noktadayım. beklenenin aksine murray'in gonzales karşısında şansının çok az olduğunu düşünüyorum. tıpkı roddick gibi onun da buraya gelene kadar rakipleri yeterince zorlayıcı değillerdi. (bu arada yazmış olduğun gibi Tipsarevic beni de hayal kırıklığına uğrattı. özellikle geriye düşünce çekilmesi hiç hoş değildi.) gonzales, raketine daha hakim bir tenisçi. ve bu özelikle toprak kortta bu özellik çok belirleyici oluyor. (gonzalezs'in galibiyetine 1,90 verdiğini belirteyim)

davydenko-soderling maçında da hemfikiriz. soderling'in nadal karşısındaki performansında o günkü şartlar(rüzgar, nadal'ın tutuk oyunu) çok etkiliydi bence. davydenko da tıpkı gonzales gibi raketine çok hakim bir tenisçi ve kolay kolay basit hata yapmıyor. muhtemelen soderling'i hata yapmaya zorlayacak bir strateji izleyecektir.

yarınki maçlar için del potro-robredo maçı için çok fazla konuşmaya gerek görmüyorum. dünkü del potro-tsonga maçını izledikten sonra Del Potro 1 numaralı favoridir benim için. gerçekten çok güvenli ve etkili oynuyor arjantinli.

federer-monfils maçında ise gönlüm monfils'den yana ama en belirsiz maç bu gibi görünüyor. federer'in tecrübesi&monfils'in azmi diyebilirim. bekleyip göreceğiz. Ancak şunu eklemem lazım. Dün izleyince tekrar farkettim. toprak kortta monfils'in yetişemeyeceği bir noktaya top atmak gerçekten çok kolay değil. adam hem çok uzun hem de o boyuna rağmen çok hızlı. yine de monfils'in 1 adım önde olduğunu düşünüyorum.

kadınlarda ise cirstea-stosur maçı için hemfikirim seninle. dünkü cirstea-jankovic maçı son zamanlarda izlediğim en iyi kadınlar maçıydı. hatta ben cirstea'nın finale yükseleceğini düşünüyorum.

williams-kuznetskova maçı için ise ben kuznetskova'nın tura daha yakın olduğunu düşünüyorum. williams'ın son galibiyeti etkileyici ama önceki tur performanslarını düşününce bu fikre vardım.

sharapova-cibulkova maçı için ise aynı federer-monfils maçı gibi ortadayım. kilit soru cibulkova'nın sharapova'nın mental gücüne ne kadar karşı koyacağı olacak. (zira saha içi performansı cibulkovadan yana)

son olarak safina-azarenka maçı için safina kazanacaktır. Ancak O'nun bu noktalardan itibaren yaşadığı stres ve mental kapasitesinin yeterince olgunlaşmamış olması kafamda soru işaretleri yaratmıyor değil.

giggle loop 2 Haziran 2009 11:11  

Beşiktaşın şampiyonluğunu rakipleri hediye etti muhabbeti var ya, bu da onun gibi Nadal yok Djokoviç Yok Federer öyle şampiyon oldu demesinler isterdim. Finalde Madrid'deki gibi Nadal'ı yensin isterdim. Finalde başkasını yenip şampiyon olmuş gibi konuştum sanki. Ama 2-0'dan gelip Haas'ı yenince falan iyice gaza gelmiştim,rakiplerinin de elenmesiyle Career Grand Slam olacak artık diye. Sen niye Monfils kazanır dedin ki aldın gazı şimdi. Tahminlerin de tutmuyormuş madem Federer kazanır diyorum arkadaş. Monfils kadder denişik bir tenisçi de yoktur heralde alemde, o ayri.

onur 2 Haziran 2009 13:29  

rıza yaşar tebrikler:) şu iddaa olayını merak ediyorum ama oynamaya üşeniyorum.. demek ki çeyrek final maçlarında 1'i dışında hemfikiriz seninle.. güzel..

giggle loop
monfils'in dizi sakat bildiğin gibi.. bu maçı federer 3-0 da kazanabilir aslında.. ama ben biraz gönlümden geçenin, biraz da monfils'in turnuva boyunca oynadığı oyunun etkisinde kalarak onun kazanacağını söyledim..
federer kazanırsa kimsenin şampiyonluğun ona verildi diye saçmalamasına izin verilmemeli bence.. djokovic yoksa del potro var, nadal yoksa hmmm.. en azından nadal'ı yenen birilerini yenen birilieri var.. roger kazanırsa sonuna kadar hak ederek kazanacaktır..

rıza yaşar 2 Haziran 2009 14:12  

Onur,

çeyrek final maçları ile birlikte minimum bahis sayısını 2'ye düşürdüler. bu da olumlu bir gelişme. mesela yarınki cirstea-stosur maçında cirstea'ya 1,85 veriyor, ki bence çok güzel. monfils galibiyetine verilen oran ise müthiş. 3,40! williams-kuznetsova maçına ise yakın oranlar verilmiş 1,65-1,75. del potro galibiyetine 1,10, robredo galibiyetine 3,40 oran verilmiş. bu maçlardan ikisini kombine ederek kupon yapabilirsin. mesela cirstea-monfils kuponu 6,29 oran yapıyor :)

onur 2 Haziran 2009 14:21  

ya ben teniste iddaaya pek sıcak bakamıyorum.. şimdi oynayıp yatıcam, sonra rakibe nedensiz gıcık olmaya başlıycam, ya da yatıran oyuncuya durduk yere trip atıcam.. gerek yok ben böyle iyiyim :)

ha ama oynasam büyük para vurur muyum.. bence vururum.. hele ilk turlarda.. dur bakalım bi wimbledon başlasın :)

rıza yaşar 2 Haziran 2009 15:39  

Sanırım bahsettiğim soru işareti gerçekleşiyor,

Safina ve stresle başa çıkabilme kabiliyeti.

Yaklaşık yarım saat içinde belli olur.

Bekleyip göreceğiz.

onur 2 Haziran 2009 17:54  

stresle başa çıkamayan taraf azarenka oldu, yazık oldu.. en azından dinara'nın önceki 4 türdaki rakipleri gibi ezilmedi..

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP