27 Ekim 2010 Çarşamba

doha 2010: bu yüzden ilk ikideler

Doha'da ilk gün tamamlandı ve son maç olmasa "Bu mu en iyi raketler" dersiniz. İlk iki maç o derece tek yönlü ve zevksizdi. Dünya 1 ve 2 numaralı o derece baskındı.

Vera Zvonareva-Jelena Jankovic
İlk önce Vera çıktı korta. Beyaz grupta, rakibi Jelena Jankovic'ti. Jelena'nın ne kadar kötü bir sezon geçirdiğini ve Pekin'deyken üç hafta önce hastalandığını biliyoruz. Geçen hafta Zarina Diyas'a (dünya 200 küsürüncüsü 17 yaşındaki bir kızcağız) 6-1/6-2 yenilmişti. Vera ise tam tersine iki Grand Slam'i oynadı yıl içerisinde. Çok formda ve kariyerinin zirvesinde, dünya 2 numarası olarak geldiği Doha'da şampiyonluğun adaylarından (benim şampiyonluk adayım) biri.

Maçın üçüncü oyununda servis kıran Rus raket bu avantajını setin sonuna kadar götürdü. Jankovic yedinci oyunda, servisinde zorlandı ancak tutundu. Fakat dokuzuncu oyunda Vera affetmedi ve ilk seti 6-3 kazandı. İkinci seti hiç anlatmayayım. Vera boş korta oynasa da aynı skor olacaktı.

Jankovic yine "Hastayım" dedi. "Nefes alamıyordum, başım dönüyordü. Maçı zar zor bitirdim. Maçtan sonra serum yedim" dedi. Zorunlu olan basın toplantısını yapmadı. Peki o zaman niye buradasın! Ben bunu izlemek için mi para veriyorum? Doha'da bilet alanlar senin kortta dolanmanı izlemek için mi para veriyor? Seni katılmaya zorlayan yok. Hastaysan katılmazsın. Na Li'nin, Shahar Peer'in de hakkını yememiş olursun. Bugün ikisinden biri olsa Vera'nın karşısında ben daha çekişmeli, daha zevkli bir maç izleyecektim.

Aaaaah sinirlenmemeliyim.

Caro Wozniacki-Elena Dementieva
Günün ikinci maçı da beterdi. Kestane rengi grupta Caro çıktı çatır çatır top oynadı. Elena servis kullanamadı her zamanki gibi. Sekiz dakikada 3-0 olmuştu bile ilk set. İlk seti 6-1 kazanan Danimarkalı, ikinci setin ilk oyununda servis kıramadı ama ondan sonraki altı oyunu da kazanarak bu seti de 6-1 ile hanesine yazdırdı ve ilk maçını çok rahat kazanmış oldu. Averajı da yükseltti.

Dementieva 34 basit hata yaptı. 14 oyunda 34 basit hata. Oyun başına 2,5 basit hata. Dört puan alanın kazandığı bir oyunda 2,5 basit hata çok büyük bir sayı. Buna karşılık Wozniacki'nin sadece beş basit hatası vardı.

Filede tokalaşırken Woz çok aptalca bir şekilde "İyi misin" dedi Dementieva'ya. Rus raket cevap bile vermedi. Çok garip bir durumdu.


Şimdi neden bu kız dünya 1 numarası anladınız mı? Hani çoğu tenissevere sorsanız "Dementeiva'ya yazık o da kazansın, o da bir numara olsun, çok iyi biri o" der. UNICEF değil burası. Çıkar tenisini oynarsın, çalışırsın, antrenman yaparsın, sakatlanmazsın... Dementieva 15 yıldır düzgün servis atamıyorsa kimse kusura bakmasın ne bir 1 numarayı, ne de bir Grand Slam kazanmayı hak ediyor. Caner bugün bir istatistik verdi. Wozniacki 20 yaşında ve 12 şampiyonluğu var. Dementieva 29 yaşında ve 16 şampiyonluğu var. Of bunun için ayrı bir post lazım aslında da neyse. Böyle işte.

Sam Stosur-Francesca Shiavone
Günün son maçı ise zevkliydi. Kestane rengi grupta Stosur ile Schiavone karşılaştı. Stosur basit hatalarla başladı maça ve bir anda 4-0 geriye düştü. Ben o sırada, "Haydiiii bu da 10 dakikada bitecek" dedim. Sonra Stosur'a bir aydınlanma geldi ve beraberliği yakaladı. İtalyan'ın servisinde 40-0'dan gelip de servisi kırınca seti bitirmesi için artık önünde engel kalmamıştı. Kendi servis oyununda arka arkaya aceler bulan Avustralyalı, ilk seti love game ile bitirdi.

İkinci set karşılıklı oyunlarla ve güzel puanlarla 4-4'e kadar geldi. Stosur bu kritik aşamada yine servis kırmayı başararak avantajı ele geçirdi ve maçtan galip ayrıldı.


Dünkü posta bugünkü maçlarla ilgili tahminlerimi yazacaktım. Sonra rezil olmak var diye vazgeçmiştim. Keşke geçmeseymişim setlerle birlikte bildim hepsini. 2-0 demiştim hepsi içinç Kısfmet. Bugünkü maçlar için tahminlerimi yazacağım ama. Yazdığım için de kesin tutmayacak.

(Foto: Getty)

1 yorum:

Çid. 27 Ekim 2010 11:29  

Çok alakasız olacak ama korta çıkan 6 tenisçinin 6'sı da farklı marka tenis kıyafeti giyiyor. Yo bi anda bi ışık yandı da ondan şey oldu. Gereksiz evet. Tamam sustum.

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP