30 Ekim 2010 Cumartesi

bir yıldız daha kaydı

Dementieva çoğu tenissever için en büyük underachieverlardan biridir. Yapabileceğinden çok daha azını başarabilmiş bir isim. Yine çoğu tenissever için zarif duruşu ve tavırlarıyla tam bir prensestir. Ben ise hiçbir zaman tam ısınamadım kendisine. Yaptığı işi takdir ediyorum ama oynadığı oyunda hep eksik bir yan vardı gözümde.

12 senelik profesyonel kariyerinde 10 yıl sezon sonu şampiyonasına katılmayı başarması istikrar abidesi olduğunun kanıtı. 10 yıl boyunca ilk 10'da bitirmiş demek bu. Zaten bu yıl Roland Garros yarı finalinde sakatlandıktan sonra Wimbledon'ı kaçırınca yanlış hatırlamıyorsam 40 küsür Grand Slam sonra ilk kez turnuvaya katılamamıştı Rus raket. 10 yıl boyunca sakatlanmadan bütün Grand Slamlerde boy göstermesi zaten istikrarını gösterir.

Ama işte yapabileceğinin maksimumu bu muydu? Yoksa oraya ulaşmak için yeterli motivasyonu mu yoktu bunu hiçbir zaman tam çözemedim. Bana göre yeteneği sınırlıydı. Jelena Jankovic'in, Dinara Safina'nın 1 numara olabildiği bir dünyada 12 yıl boyunca 1 numaraya bir hafta dahi oturamadı.

Caroline Woznacki iki yılda 12 turnuva kazanırken, 12 yılda 16 turnuva kazanbildi. Tabii ki karşılaştırmak bir yerde yanlış çünkü şu an kadınlar tenisi yerlerde sürünüyor. Dementieva gençken Williamslar, Clijsters, Henin, Mauresmo hep en iyi zamanlarındaydılar. Bunun yanında Hingisler, Davenportlar... Şimdiki ile kıyaslanamaz kesinlikle ama yılda 1,25 turnuva ortalaması "Grand Slam kazanaması gereken tenisçi" dediğimiz biri için çok az yine de.

Yine de kişiliği ile güzel izler bıraktı Dementieva ve hak ediyordu bir en azından bir Grand Slam'i.

Dementieva deyince benim aklıma hep İstanbul Cup 2008'e geldiği zaman söylediği şu sözler gelecek: "İstanbul Cup'a katılmam tek bir Türk çocuğunu tenise başlatıyorsa benim için ödüldür."

Dementieva'nın emekliliğini açıklayacağını maç bitmeden önce Twitter'dan yazdım. Müneccim değilim tabii. Benim de "kulübe yakın kaynaklarım" var :)

Dementeiva konuşur konuşmaz, sıcağı sıcağına Eurosport Türkiye'ye yazdığım yazı ve Dementieva'nın Barbara Schett'e açıklamlarını içeren videolar burada.

Öte yandan Vera'nın da dayanamayıp mikrofonu eline alarak, gözleri dolu şekilde yaptığı konuşma ona olan sempatimi iyice pekiştirdi. Zamanında ağlak mağlak dedim kendisi için, tırlak dedim. Ancak kendisine hiçbir zaman antipati beslemedim. Bugün zaten Kim'i yendi ve üçte üç ile çıktı gruplardan. Ben üç sette yener demiştim, set vermeden galip geldi. Caro ile oynayacak yarı finalde.

Dementieva'nın Vera'nın adaşı olan annesini de özleyeceğim. Kenardaki endişeli bakışlarını, parlayan gözlerini...


(Foto: Reuters / Getty)

0 yorum:

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP