15 Ağustos 2009 Cumartesi

who's your daddy now?




roger federer'in 22 maçlık kazanma serisi montreal'de son buldu dün gece.. jo-wilfried tsonga bir ara ölüsü ile oynadığı maçta son setteki dirilişi ile federer'in de maç içinde uyutulabileceğini gösterdi..

federer'in bu maç öncesi, bu sezon oynadığı tie-break oyunlarındaki galibiyet/mağlubiyet oranı 21/5 idi.. böyle bir tie-break istatistiği olan birinden aynı maç içerisinde 2 tie-break oyunu almak büyük bir başarı.. ilk seti 7-6 kazandıktan sonra bir anda oyundan düşen fransız raket ikinci seti 6-1 kaybettiğinde "tamam" demiştim "federer son sette de en fazla 2 oyun verir".. tam da o yönde gidiyordu oyun ki 5-1 olduğunda tsonga'da bir kıpırdanma oldu (güzel bir hareketlenme oldu).. önce servis attığı oyunu aldı, ardından servis kırdı, sonra tekrar kendi servis oyununa tutundu.. federer'in servisini üst üste 2. kez kırmak imkansıza yakın bir şeydir.. bunu başardı.. sonra tekrar kendi servisini aldı ve bir anda üçüncü sette 6-5 öne geçti.. eminim kimse bu 5 oyunda neler olduğunu anlamamıştır.. ben de ikinci set sonrası maçı kapatıp izlemediğime üzüldüm.. şimdi maça tutunmak için servis atıyordu federer ve federer'in servisini üç kez üst üste kırmak lafını etmeniz tenis guruları tarafından dayak yemenizle sonuçlanabilirdi.. tsonga 0-40 öne geçtiğinde tenis guruları kafalarını çoktan kuma sokmuşlar, tir tir titriyorlardı.. neyse ki bu federer yağdanlıklarını üzmedi federer de 0-40'tan oyunu çevirip "biz daha ölmedikkk" mesajı verdi.. 3 maç puanından yararlanmayan tsonga için tie-break oyunu iyi de başladı.. 2-0 öne geçti ama hemen mini-breakle cevap verdi federer.. skor 3-3 olup kort değişimi olduktan sonra federer hiç puan alamadı ve 4 sayı üst üste alan jo "muhammed ali" tsonga federer'e "aha kapı" demiş oldu.. federer'in tie-break'te 6-3 gerideyken çift hata yapması ise yakışmadı.. olmadı federer.. hahah!


5-1 gerideyken hiç de iyi hissetmiyordum ve roger çok iyi oynuyordu, bir çözüm bulamamıştım.. kendime dedim ki'ondan bir vuruş fazla yapmalısın' ve yaptım da." diyor fransız raket.. "benim için harika bir şey, bu maçı çevirmek inanılmaz."

federer ise "zor bir maçtı çünkü ya çok çekişmeli ya da çok tek taraflı geçti, o yüzden açıkçası ritim bulmakta zorluk yaşadım."

dünya 1 numarası geçen sene montreal'de, ikinci turda, yine bir fransız'a, gilles simon'a, yenilmişti.. tsonga'nın yeneceğini düşünmüyordum doğruyu söylemek gerekirse, federer'in yarı final göreceğini, andy murray'e yenilerek eleneceğini düşünüyordum.. böyle daha şık oldu ama..

evet tsonga murray ile yarı finalde karşılaşacak.. britanyalı raket 2 sette rahat geçti davydenko'yu ve 12 maçlık seriye dur dedi..


tsi gecenin bir yarısı oynanan maçlarda andy roddick'in novak djokovic'i 2 sette geçmesi şaşırtıcı oldu benim için.. ilk seti kaybeden djokovic ikinci sette bir servis kırmalık avantajı yakalasa da roddick geriden gelip tie-break'e taşıdı oyunu.. tie-breaklerde federer'den sonra bu yıl en iyi istatistiğe sahip olan (31/8) roddick bu turnuvadaki 4. tie-break oyunundan da başı dık ayrılınca yarı finale çıktı ve juan martin del potro ile final mücadelesi vermeye hak kazandı..


evet, juan martin del potro, geçen hafta los angeles finalinde andy roddick'i yenerek şampiyon olan arjantinli, rafael nadal'a set bile vermeden tur atladı.. böylece erkekler için dün yapmış olduğum tahminlerde yüzde 50'yi yakalamamı sağladı sağolsun.. bu sene roma masters'ta da yendiği rakibini bu sefer tendinitissiz haldeyken yenmesi daha da sevindirici oldu benim için..

geçen senenin şampiyonu nadal unvanını koruyamazken kaybedeceği puanlar nedeniyle (olimpiyat puanları da silinecek) federer ile arasındaki farkın açılması kötü oldu.. puan farkının açılmasının yanı sıra murray burada şampiyon olursa nadal ile federer'in arasına girerek ikilinin yıllardır süren dominasyonunu kıran isim olacak..


turnuvadanki performansımdan mutlu olmak zorundayım.. del potro çok iyi oynuyor ve ilk sette onunla başa baş mücadele ettim.. eğer ilk seti kazanırsam ikinci sette biraz rahatlayabilirdim ama olmadı." diyen nadal dizlerinin durumundan ise memnun..

[7] jo-wilfried tsonga - [3] andy murray
[5] andy roddick - [6] juan martin del potro

4 yorum:

Spooky 15 Ağustos 2009 14:15  

federer'in yenilme sebebini açıklıyorum: çocukların ağlamasından gece uyuyamamış...

QV4 15 Ağustos 2009 14:18  

muy bueno el blog!!! saludos desde argentina

Unknown 15 Ağustos 2009 14:20  

bence federer halen formda çünkü aldığı seti 6-1 almış,maçı t.b ile vermiş.her zaman GO FEDEX!!

onur 15 Ağustos 2009 14:31  

ya ben çok düşük cümleler kuruyorum, sonra 50 kere post editliyorum.. tey allahım..

QV4 thank you balım, if you are not a spam or sth.. del potro is a great player..

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP