6 Şubat 2011 Pazar

fed cup'ta ilk günün ardından

Biri hariç Fed Cup ilk tur mücadelesi beklediğim gibi devam ediyor. Fransa beni çok şaşırttı.

Rusya - Fransa: 0-2

Alize Cornet d. Svetlana Kuznetsova 3-6/6-3/6-4
Virginie Razzano d. Maria Sharapova 6-4/6-3


Maçlardan önce en garanti olarak Rusya'nın çıkacağını tahmin ediyordum. Hatta Eurosport.com/tr'deki blog yazıma ilk önce Rusya'nın çıkması garanti gibi yazacaktım sonra kendimi frenledim. İyi ki de frenlemişim.

Takımdaki bir numaralı tenisçisi ilk 50'de dahi olmayan Escude'nin öğrencileri deplasmanda olmalarına rağmen müthiş sonuçlara imza attı.

İlk maçta Alize Cornet ile Svetlana Kunzetsova ile karşılaştı. Sveta'nın Avustralya'daki performansını düşününce Cornet'nin galibiyeti mucize gibi gözüküyordu. Dünya 67 numarası işi daha da zorlaştırdı. İlk seti 6-3 kaybetti, ikincisinde 2-0 geriye düştü. Buna rağmen geriden geldi ve maçı karar setine taşıdı. Burada ayağını burkan ve sağlık molası alan genç Fransız, korta döndüğünde servis kırarak maçı kopardı. Düz kazansa efsanevi zafer olacaktı zaten. Bu kadarı çok fazla oldu... Bu arada Cornet'nin ilk Fed Cup galibiyeti bu.

Maçın ardından sakatlık molasından sonra korta döndüğünde aklından geçenleri şöyle açıkladı Cornet: "Maçı bırakmaktansa ölürüm daha iyi." Yürü be ilginç burunlu kız!

Eşleşmede ikinci karşılaşma Maria Sharapova ile Virginie Razzano arasındaydı. Daha 1 ay bile geçmedi ikisi Melbourne'de karşılaşalı. Rus raket orada iki sette kazanmıştı. Burada olmadı. Çok sayıda basit hata yapan ve servislerinde ritim bulamayan Masha ilk seti kaybettikten sonra ikinci sette 4-1 geriden gelip 4-4'ü yakalasa da, sonra yine servisini kırdırarak maçı kaybetti.

Sharapova "Hâlâ umudumuz var" dese de güle güle canlarım benim diyorum.

Belçika - ABD: 2-0

Yanina Wickmayer d. Bethanie Mattek-Sands 6-1/7-6
Kim Clijsters d. Melanie Oudin 6-0/6-4

Burada beklenen oluyor. Ters eşleşmelerden ilki kazanılırsa pro arenada merakla beklediğim An-Sophie Mestach'ı görebiliriz.

Avustralya - İtalya: 1-1

Jarmila Groth d. Francesca Schiavone 6-7/6-3/6-3
Flavia Pennetta d. Samantha Stosur 7-6/6-7/6-4


Hatırlarsanız ev sahibi Ozilerin 1 numarası Stosur gibi gözükmesine rağmen asıl tehdit Jarmila Groth demiştim. Jarka sağolsun beni doğruladı. Stosur'un da emeği var tabii burada.

En başa baş giden eşleşme buydu bugün. İki maç da üçer set. Altı setin üçü tie-break. Stosur, Pennetta karşısında ilk seti kazanmak için servis kullanırken sıfıra karşı oyunu verip setin tie-break'e gitmesine neden oldu ve ilk seti kaybetti. İkinci sette de 5-3 öndeyken servisini sıfıra karşı kırdırıp bir güzel saçmaladı. Ancak ikinci seti tie-break ile kazanıp karar setine taşısa da burada tutunamadı.

Groth ise Cornetvari bir geri dönüş ile bir set ve 2-0 geriden gelerek 2,5 saat sonunda zafere ulaştı. İlk Fed Cup deneyiminde ilk galibiyet. Hiç de fena değil!

Burada çiftler maçını İtalyanlara yazıyorum. Bu yüzden Avustralya'nın iki tekler maçını da kazanması gerek ki çok zor. İtalya avantajlı kanımca. Ama ev sahipleri çiftler maçını kazanırsa her şey değişir.

Slovakya - Çek Cumhuriyeti: 0-2

Lucie Safarova d. Daniela Hantuchova 7-5/6-1
Petra Kvitova d. Dominika Cibulkova 6-2/6-3

Şu ilk günden 1-1 beklerdim. Cibulkova beni hayal kırıklığına uğrattı yine. Çekler sezonun ilk Grand Slam'inden aldıkları güveni iyi kullanıyorlar burada da.

0 yorum:

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP