16 Ocak 2010 Cumartesi

şanslı kaybedenimiz de var

Marsel ile bir gece daha uykusuz kalacağız zira Lucky Loser olarak ana tabloya giriş yaptı. Gilles Simon'un sakatlığı dolayısıyla turnuvadan çekilmesinin ardından Marsel, Sebastien Grosjean'ın rakibi oldu.

Lucky Loser mantığı şu:
2006 yılından beri Grand Slam elemelerinin son turunda elenen 4 tenisçi arasında bir çekiliş yapılıyor. Ana tablodan biri sakatlık ya da başka bir nednele turnuvadan çekilirse, bu çekilişten çıkan isim oraya yerleşiyor. Marsel 3 numaralı seribaşı Steve Darcis ve 4 numaralı Sanitago Ventura'nın ardından eleme son turunda elenen üçüncü en yüksek seribaşı idi. Fakat işte 4 senedir uygulanan bu kural sayesinde yüzde 25'lik olasılığı tutturarak ana tabloya kaldı. Steve Darcis'in halini merak ediyorum şimdi.

Marsel, Grosjean'ı geçerse Fernando Gonzo ile oynayacak.

12 yorum:

Spooky 16 Ocak 2010 12:03  

"Houston we have a probem..."
Ben ekşi'de açıklama yapmaya çalışırken emin olmak için baktım. Kural bütün kaynaklarda,

"If a main draw player is unable to play in the first round, the highest-ranked losing player in the third round of qualifying becomes a 'lucky loser' and fills the vacancy in the main draw."

şeklinde geçiyor.

Son turda elenen 4 tenisçiye dair bir madde yok.

Forumlarda, "kural değişti artık 4 tenisçiden biri seçilmiyor, en yüksek seribaşı ana tabloya geçiyor" diyenler de olmuş. Steve Darcis ana tabloya giremediğine göre 4 tenisçiden biri seçiliyor. Neden doğru düzgün yazılmamış bu.

onur 16 Ocak 2010 12:05  

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucky_loser

"...a new policy was introduced in Grand Slam tournaments. Since 2006, the four highest ranked players who lose in the last round of qualification take part in a four-way random draw, the results of which are used to determine the order in which each player will enter the main draw. Consequently, if only one main draw spot for a lucky loser is available, the highest-ranked loser has just a 25% chance of entering the draw, instead of 100% as in the past. This element of uncertainty helps to ensure that final-round qualifying matches remain competitive"

diyör.

kirpi 16 Ocak 2010 12:11  

"Luck" kavraminin karsiligi kuradan geliyor herhalde..Kuralda kastedilen de en yuksek nolu seribasinin son macta kendini yayip "aman ben nasilsa gidiyorum" dememesi herhalde.
Ben "cekilissiz, kurasiz" ana tablo olsun isterdim ama buna da sukur.

Spooky 16 Ocak 2010 12:17  

Sabah bunu da gördüm ama o sırada Steve Darcis'i atlamıştım o yüzden üzerinde durmadım. Kuralın senin söylediğin gibi olduğu açık. Benim derdim doğru düzgün bir kaynakta olmaması. Wikipedia'da girip 5 oyuncudan biri seçilir yazsam. Kalacak orada öyle...

Wikipedia'daki diğer "Lucky Loser" açıklamaları da benim yukarıda verdiğim gibi. Bir de bu Grand Slam turnuvalarındaki uygulama niye Avustralya Açık da olmak üzere hiçbir Grand Slam'in veya ITF'in internet sitesinde yok.

onur 16 Ocak 2010 12:21  

ATP'nin resmi sitesinde rulebook var. Orada "en yüksek numaralı seribaşı" deniyor. Ama zaten bu kural sadece Grand Slamlerde geçerli. 100küsür sayfalık rulebook tam bakmadım ama Grand Slamler için bi istisna vardır. Yoksa normal tur şampiyonlarında en yüksek seribaşı çıkıyor ana tabloya lucky loser olarak.

Spooky 16 Ocak 2010 12:30  

Ben baktım. :)
ATP'nin sitesindeki rulebook'da yok. Zaten önemi de yok, dediğin gibi Grand Slam önemli olan. ITF'in sayfasındaki rulebook'da da yok. Aynı şekilde Australian Open'ın sitesinde de tek maddelik bir açıklama var "the highest-ranked losing player in the third round of qualifying becomes a 'lucky loser' and fills the vacancy in the main draw." diyor.

Grand Slam Commitee sayfasına girdim. Orada da bir şey yok. Wimbledon'ın sayfasında,
"Lucky losers are losers from the final round of qualifying competitions — chosen in order of world rankings — to fill any vacancy which occurs "
yazılmış.

Spooky 16 Ocak 2010 12:34  

Tamam buldum.
http://www.itftennis.com/shared/medialibrary/pdf/original/IO_38630_original.PDF

Şurada var... Tabii bunu ITF'in sitesinden direkt link olarak bulamadım, üst üste bir iki takla attım.

onur 16 Ocak 2010 12:38  

Takdir ettim :)

Spooky 16 Ocak 2010 12:39  

Teşekkür ettim :)
Mühendislik eğitiminden mi kaynaklanıyor bu takıntılı halim. Tartışalım bunu.

zop 16 Ocak 2010 15:38  

Bu arada lucky loser yerel turnuvalar, kucuk yas grubu turnuvalari vs gibi elemeye katilanlarinin pek bir rankinglerinin olmadigi pek cok yerde herkesin katildigi tamamen tombala gibi bir cekilisle belirlenir. Lucky loser ismi de oyle bir durumda ilk ortaya cikmis herhalde.

zop 16 Ocak 2010 16:01  

Bir de kaybetmis olmasi kurasi icin guzel oldu :) Kindlmann Davydenko'ya dusmus ana tabloda.
Tabi isin kotu tarafi elemelerden dogrudan cikamadigi icin ordan alinan 25 atp puanini kaciricak.

Russell 16 Ocak 2010 18:51  

@zop

25 puanı kaçırmayacak. İlk iki eleme turunu geçtiği için 14 puanı cepte. Sadece 3. eleme maçının galibinin aldığı 11 puanı alamıyor. Eğer Grosjean'a yenilirse ilk tur oynadığı için 10 puan alacak bir de, 24 puanla geri dönecek.

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP