4 Eylül 2009 Cuma

gün sonu: amerika açık 09 - gün 4

kadınlar ve erkeklerde ikinci tur eşleşmeleri oynandı bugün.. kadınlarda gün sürprizlerle doluydu.. erkeklerde ise oynayan tüm seribaşı tenisçiler tur atladı..

günün maçı, bizim içim, marsel ilhan ile john isner arasındaki maçtı.. ve marsel ilk defa katıldığı atp tour dahilindeki bir turnuvada (ki bu turnuva grand slam, debutunu grand slam'de yapan kaç oyuncu vardır araştırmalıyım) ezilmeden, güzel tenis izleterek maç tamamladı..

eurosport merkez'in yaptıkları neyse de o kadar enerji gönderdik ki, sanırım bu enerji (reiki reiki) marsel'in yarı adaşı granollers'in sakatlanmasına ve maçın iki oyunda bitmesine neden oldu.. söderling maçından sonra yayını sonlandıracaklarını söyleyen ve maçın hemencecik bitmesi ile ne yapacaklarını şaşıran paris merkezimiz de bizi arayarak "neydi sizin çocuğun ismi marsel miydi? onun maçını veriyoruz.." dediler.. güzel oldu.. süper oldu.. canlı canlı türkiye'ye izletildi en azından grand slam'deki bir türk..




marsel için bazı insanların haber sitelerinin altına "ne yaptı ki? final mi oynadı? federer'i mi yendi, niye abartıyorsunuz bu kadar?" tarzı yorumları anlarım da sporun içinde bulunan koskoca adamların benzer laflar söylemesini anlamam.. halk zaten cahil, tenis hakındaki bilgisi federer'den öte gitmeyen, türkiye'de tenisin nerelerde süründüğünü bilmeyen, türkiye'nin tenis dünyasının honolulusu olduğunu bilmeyen bir adamdan beklenir her şey.. marsel'in ne kadar büyük bir iş başardığını anlatamazsın bu adama da koca koca adamlar da böyle diyor ya.. ayıp..

[4] N Djokovic (SRB) d C Ball (AUS) 63 64 64
[8] N Davydenko (RUS) d J Hernych (CZE) 64 61 62
[10] F Verdasco (ESP) d F Serra (FRA) 63 60 63
[12] R Soderling (SWE) d M Granollers (ESP) 20 ret.
[14] T Robredo (ESP) d G Garcia-Lopez (ESP) 62 46 62 64
[15] R Stepanek (CZE) d L Mayer (ARG) 76(5) 63 64
[20] T Haas (GER) d R Kendrick (USA) 64 64 76(3)
[21] J Blake (USA) d O Rochus (BEL) 64 36 76(6) 63
[22] S Querrey (USA) d K Kim (USA) 75 67(6) 64 64
[23] P Kohlschreiber (GER) d S Devvarman (IND) 63 64 06 62
J Witten (USA) d M Gonzalez (ARG) 67(3) 64 75 62
M Chiudinelli (SUI) d M Youzhny (RUS) 26 76(4) 64 63
J Isner (USA) d M Ilhan (TUR) 63 64 76
(1)M Gicquel (FRA) vs [5] A Roddick (USA)

kadınlarda dementieva ve jankovic elendi.. williamsların önü gitgide açılıyor.. melanie oudin çok iyi oynadı bugün, keza ipek şenoğlu'nun çiftler partneri shvedova.. lisicki'nin elenmesi beni çok üzdü.. çok yetenekli bu kız.. 6-3/3-0 geriye düştükten sonra üstüste 7 oyun aldı sonra üçüncü sette 4-1 öne bile geçti ama oradan verdi maçı.. bundan daha üzücüsü maçın son puanında burktuğu ayak bileğiydi.. 10 dakikadan fazla yerde yattı alan raket.. granollers'in de aynı kortta maçı yarım bırakması garip oldu..

bir başka güzel oyun sergileyip elenen alman kristina barrois idi.. safina karşısında ilk seti tiebreakle kazandı ancak sonraki setlerde gücü yetmedi.. safina tıpkı ilk maçtaki gibi ilk seti tie-break'in sonundaki çift hatası ile set verdi.. kendini kaybetti mi çok kötü servisler atıyor gerçekten..

dementieva'nın elenmesine en çok şarapova sevinmiştir.. oudin'i geçmesi lazım nşa..
çiftlerde ipek şenoğlu/yaroslava shvedova çifti radwanska kardeşleri geçmeyi başardılar ve ikinci tura çıktılar..

(1) D Safina (RUS) d. K Barrois (GER) 67(5) 62 63
M Oudin (USA) d. (4) E Dementieva (RUS) 57 64 63
Y Shvedova (KAZ) d. (5) J Jankovic (SRB) 63 67(4) 76(6)
(6) S Kuznetsova (RUS) d. A Sevastova (LAT) 64 62
(9) C Wozniacki (DEN) d. (Q) Pa Martic (CRO) 61 60
(13) N Petrova (RUS) d. J Coin (FRA) 64 76(3)
S Errani (ITA) d. (19) P Schnyder (SUI) 75 62
(21) Z Jie (CHN) d. A Cornet (FRA) 16 63 63
(Q) A Rodionova (AUS) d. (23) S Lisicki (GER) 63 36 75
(24) S Cirstea (ROU) d. S Dubois (CAN) 64 57 64
(29) M Sharapova (RUS) d. (WC) Ca McHale (USA) 62 61
G Dulko (ARG) d. (30) A Bondarenko (UKR) 64 60
Y Wickmayer (BEL) d. P Shuai (CHN) 26 61 64
K Bondarenko (UKR) d. (Q) S Perry (USA) 61 61
S Peer (ISR) d. C Suárez Navarro (ESP) 62 60
P Kvitova (CZE) d. T Garbin (ITA) 61 63

5 yorum:

Spooky 4 Eylül 2009 14:10  

4. turda Verdasco-Roddick maçı fena mı olur?

İpek-Shvedova çiftinin işi zor; turnuvayı kazanması muhtemel Hantuchová-Sugiyama çiftiyle oynayacaklar. Flushing Meadows'u bilmeyenler için söylüyorum: Maç, deniz tarafındaki kortta oynanacak.
Ayrıca Shvedova 3. turda Dulko'yu geçerse; ki Dulko'da çiftler maçına çıkacak (yorgunluk falan anlayın); Bodarenko-Rodionova maçının galibiyle oynayacak. Yani önü nispeten açık, çiftlere konsantre olmayabilir.

Çiftlerde birlikte oynayan Cîrstea-Wozniacki ikilisi teklerde 3. turda birbirlerine rakip. Kaderin cilvesi :)

Bugün Wozniak'ı tutuyorum Pennetta'yı geçsin... Onun dışında Kiefer hala tenis oynuyormuş, Nadal'ı eler mi? Hiç sanmıyorum...

Monfils toplara bugün de abanacak, andreas beck birşeyler yapmaya çabalayacak...

Kim Clijsters toprağı Kirsten Flipkens ile oynayacakmış. Kirsten'in yerinde olsam yenmeye bile çabalamam. Hem memleketlisi hem efsane hem de comeback queen. Seyirciye istediği ver Kirsten, asabımı bozma.

Williamslar, Murray, Del Porto, Tsonga falan filan işte favoriler.. Belki Azarenka takılır, S.Williams gitsin kitap yazsın, Venus de çocuk doğursun.

forevertennis 4 Eylül 2009 16:22  

"...tenis hakındaki bilgisi federer'den öte gitmeyen..."
ne demek istiyorsunuz?

onur 4 Eylül 2009 16:51  

@forevertennis

yani federer'den başka bir tenisçi tanımayan, djokovic bile diyince "o kim şarkıcı mı" diyen insanlar..

forevertennis 4 Eylül 2009 17:02  

yani türkiye halkının %99,9999'u :)

Spooky 4 Eylül 2009 19:21  

Aslında her ana/yaygın spor dalı için bu "sadece Federer"ci ayrımı geçerli. Futbolda bile...
Ama o adamların da sallamadan ahkam kesmeden önce iki üç hatta on kere düşünmesi lazım.

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP