19 Haziran 2010 Cumartesi

wimbledon 2010 kadınlar kurası

Güzel ve heyecanlı dördüncü tur eşleşmeleri mevcut tabloya baktığımızda. İlk turda izlenmesi gereken maçlar:

Cibulkova-Safarova
Azarenka-Lucic
Rezai-Rybarikova
Kirilenko-Vögele
Robson-Jankovic
Ivanovic-Peer

Ben Sharapova kazansın istiyoruuuuum. Bi de Ivanovic ile final oynasın istiyoruuuuum. Bi deeee Henin de kazansın istiyorum. Bence Sharapova-Ivanovic-Henin Japon kale tenis oynasınlar. Üç kazanan olsun. Sonsuza dek mutlu-mesut yaşasınlar. Tabloya bakalım. İşte o tablo:

Wimbledon 2010 Kadınlar Ana Tablosu


[1] S.Wiliams
[25] Safarova
[24] Hantuchova
[16] Sharapova

İlk sekizde birlik dilimde bizi bekleyen dördüncü tur eşleşmesi 2004 Wimbledon finalinin bir yeniden çekimi. Serena Willims ile Maria Sharapova turnuvanın en çok beklenen müsabakalarından birinde eşleşebilmek için üç tur geçmeye bakacaklar. Amerikalı Williams, tenis eğitimini Amerika'da Bollettieri akademisinde almış (geçen sene ayrıldı oradan ama) Portekizli Michelle Larcher de Brito ile ikinci tura çıkma mücadelesi verecek. 17 yaşındaki bu çığırtkan kızı Bollettieri çok şişirmişti ama 1,5 seneki performansı pek içaçıcı değil. Geç açılabiliyor bazıları. Bekleyeceğiz.

Sharapova'nın ilk turdaki rakibi ise Kateryna Bondarenko. Ukraynalı geçen sene Amerika Açık'ta çeyrek final görmüştü ama çim zemindeki performansı ile arasında 20 bin fersah var.
Bu bölümdeki diğer seribaşılardan Hantuchova iyi bir çim zemin oyuncusu ancak işte mental problemlerini bir türlü aşamıyor. Seribaşı olmayan tenisçiler arasında ise Tamarine teyze her zaman bir tehdit yeşil zeminde. Son iki yıldır şampiyon olduğu Den Bosch'ta bu yıl ilk turda elense de Taylandlı teyzeden hala bir şeyler beklenebilir.

[9] Li
[19] Kuznetsova
[32] Errani
[7] Radwanska

Williams-Sharapova'dan çeyrek finale çıkacak olanın rakibini belirleyecek bölümde Radwanska ya da Na Li gelecektir. Kuznetsova'nın düşük formunun devamını bekliyorum ben. Govortsova takıntım var toprakta güveniyordum, olmadı. Çimde de olacağını pek sanmıyorum, üçüncü turda A-Rad karşısına çıkar. Çikolata renkli Britanyalı Keothavong ilk turda Rodionova'yı çekmiş. Zor kura.

[3] Wozniacki
[29] Pavlyuchenkova
[23] Zheng
[14] Azarenka

Genç sekizde birlik bölüme geldik. Burada olası bir Caro-Vika eşleşmesi var dördüncü turda. Wozniacki geçen sene şampiyon olarak tamamladığı Eastbourne'de ilk turda erkenden elendi. Bence daha iyi olmuş olabilir. Kız biraz dinlenme fırsatı buldu böylece. Elendiği isim de kofti değil, Rezai. İlk turda Tati Garbin ile karşılaşacak. Üçüncü turda Pavlyuchenkova ile eşleşme olasılığı da var.

Azarenka'nın bugün oynadığı ve kaybettiği Eastbourne finalinde sakatlık yaşadığı haberi var. Detayları bilmiyorum henüz ama Azarenka çok ciddi bir şey olmadığını ve Wimbledon'ı etkilemeyeceğini söylemiş. Azarenka'nın tablosu zor aslında. İlk turda elemelerden gelen Mirjana Lucic ile oynayacak. Hırvat raket 99 Wimbledon'da yarı final oynamış, Graf'tan set almış bir isim. Geri dönüşü bu onun ve ilk maçını heyecanla bekliyorum. Belaruslu'nun olası üçüncü tur rakibi Jie Zheng. O da çimde etkili. Açıkçası şu son sakatlıktan sonra çeyrek finale Çinli'yi daha yakın görüyorum.

[10] Pennetta
[18] Rezai
[31] Dulgheru
[6] Stosur

Fransa Açık finalistini barındıran 1/8'de Avustralyalı Stosur dördüncü tura kadar sorunsuz yürüyebilecek bir kura çekti. Rakibi o kadar rahat olamayacak. Rezai ile Rybarikova arasındaki ilk tur maçına dikkat. Pennetta buradan sıyrılabilir aslında üçüncü turdaki rakibine göre. Ama Rybarikova veya Rezai, Stosur'u zorlayacak isimler olacaktır çeyrek finale çıkma mücadelesinde. Britanyalıların yeni "umudu" Hetaher Watson'da ilk turda Oprandi ile karşılaşıyor. Bence mantıklı.

[8] Clijsters
[27] Kirilenko
[17] Henin
[12] Petrova

Tablonun alt tarafına geçer geçmez bir şokla daha sarsılıyoruz. Henin ve Clijsters bomba gibi dördüncü tur eşleşmelerinden biri daha. Juju ilk turda toprak zeminde ilerleme kaydeden Anastasija Sevastova ile karşılaşıyor. Clijsters ise İtalyan Camerin. Kim'in dördüncü tura gelene kadar karşılaşabileceği en zorlu isim Kirilenko. Maria Kirilenko ilk maçında Stefanie Vögele ile oynayacak ki o da izlenesi bir ilk tur eşleşmesi. Henin'in geleceği Petrova'nın form durumuna bağlı. Üçüncü turda karşılaşabilirler ikisi ve iyi bir Petrova, Henin'i çok zorlar.

[15] Wickmayer
[21] Zvonareva
[28] A.Bondarenko
[4] Jankovic

Altıncı bir bölü sekizlik dilimde izlenecek gençler var. Alison Riske örneğin, Brimingham'da devire devire yükselmişti iki hafta önce. Noppawan Lertcheewakarn var ki ismini bi daha yazdırmayın. Bu Taylandlı kardeş geçen yıl Wimbledon Junior şampiyonu oldu. Uzun süredir bekliyorum WTA Tour'a çıksa da izlesek diye. Çift el vuruyor ama forehandde orası kötü. Laura Robson var. Daha kendini bilmiyor. Ergenliğe girdiğini bile sanmıyorum. Geçenlerde meslektaşlarına "slut" diyebilmiş bir çocuk daha bu yaşta. Britanya tenisinin tutunabileceği dallardan biri. Dallar o kadar az ki iyi ya da kötü diye ayırım yapamıyorlar. Tenisin beşiği çoğunlukla boş oluyor yıllardır.

İki Belçikalı da bu bölümde var. Wickmayer ve Flipkens iki Amerikalı Riske ve Oudin'i eleyip ikinci turda birbirleri ile eşleşmek için mücadele verecekler (di ki Safina çekildi turnuvadan. Oudin onun yerine 33 nolu seribaşı olarak bir alt section'a geçti. Oudin'in yerine de Stephanie Dubois Şanslı Kaybeden olarak geldi.) Jankovic de artık bir çeyrek final görsün en azından. Dördüncü turu var geçen seneye kadar üst üste üç kez çeyrek finalin kapısından dönmüş geçen sene ise üçüncü turda elenmişti.

[5] Schiavone
[30] Shvedova
[22] Martinez Sanchez
[11] Bartoli

Çimi çok seven bir raketi ihtiva eden bölümdeyiz. Marion Bartoli. Çılgın babanın ürünü bu kız Justine Henin'in Wimbledon kazanma hayallerini yıkmıştı onu yarı finalde mağlup ederek. O günden beri pek hazzetmem kendisinden. Zaten o da çift el forehand ve selülitli bacakları ile estetikten uzak bir görüntü veriyor. Bu 1/8'i domine edecek gibi duruyor. Roland Garros şampiyonu Schiavone'den pek bir şey beklememeli.

[13] Peer
[33] Oudin ([20] Safina çekildi)
[26] Kleybanova
[2] V.Williams

Safina'nın sırt sakatlığı yüzünden çekilmesi pek bir şeyi değiştirmedi. Neticede etkisiz eleman. Abisinin yanında silik bir karakter. Zaten burada fazla konuşmaya da gerek var mı bilmiyorum. Venus Williams güle oynaya çıkacaktır. Ana Ivanovic var burada ilk turda Shahar Peer ile oynayacak. Onu geçerse kurası rahat. Dördüncü tura, Williams'a kadar. Ben de geçen sene Oudin'i destekleyen Amerikalılar gibi "BELIEVE" yazan tişörtlerle dolaşacağım. Williams-Bartoli çeyrek finali doğabilir.

1 yorum:

forevertennis 21 Haziran 2010 09:22  

Ayrıca eski dünya 14 numarası Eleni Daniilidou'da oynuyor. Ve galiba Martina Hingis'de legend kategorisinde oynuyormuş.

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP