27 Ocak 2010 Çarşamba

gün sonu: avustralya açık 2010 - gün 10




Yarı finalde iki Çinli var. Melbourne'de neler oluyor? Bugün tam anlamıyla yabancıların rollercoaster diye tabir ettiği gibiydi. Başım döndü.

Jie Zheng'den sonra Çinliler bugün ikinci kez çeyrek final heyecanı yaşıyorlardı. Na Li, Venus Williams karşısında yarı final şansı arıyordu. Venus maça hızlı başladı. İlk seti 6-2 aldı. İkinci sette 5-4 öne geçti ve maç için servis kullanmaya başladı. Ancak Çinli raket buradan çok iyi çevirdi oyunu ve seti tie-break'e taşıdı. Bu oyunu da hanesine yazdırarak üçüncü seti gören 27 yaşındaki Li son sette kötünün iyisi olarak maçı kazandı.



İstastistiklere baktığımızda birbirine çok yakın sayılar görüyoruz. Bir zamanlar kadınlar turundaki en iyi servise sahip olan Venus'ün düştüğü durum içler acısı. 11 çift hata var rakibiyle arasında uçurum olan sayılardan, onu da daha fazla ace yaparak kapamış aslında. İlk servislerin oyuna girme oranlı rezalet, puan çıkarma oranları daha da rezalet iki oyuncu için de.



Çinlilier bundan 1-2 sene öncesine kadar devletin kontrolünde çalışıyorladı. Antrenman saatlerinden tutun da, maaşlarına kadar her şeyi kontrol altındaydı. Sonra Zheng ve Li resti çektiler. Buyurun çıkan sonuca bakın. Bir Grand Slam'de iki yarı final ve turnuva sonrası ilk 10'a girecek olan Na Li.

Peki ya Serena ne yaptı öyle. 6-4/4-0'dan sonra insnaüstü bir oyun. Karşısında devamlı maç sonu getiremeyen bir rakip olsa da oyunundaki değişimi fark etmemek olmaz. Azarenka'ya yabancılar Chokerenka diyorlar maç sonunda yitmesinden dolayı Nuage bilir. Sallayarak aklını başına getirmek isterim. İki oyun daha alsa negzel Williamslarsız bi yarı final izleyeceğidik.



Diğer maçın aksine burada sayılar arası uçurum. Winnerlarda ve acelerde Serena üstünlüğü bariz. İlk servislerin oyuna girme oranı Azarenka'da daha üstünse de bu servislerden puan çıkartma oranı Amerikalı'da daha iyi.

Erkeklerde de aynen geriden gelip kazanmalarla geçti gün. Federer güneşi gördü. Bence sevmedi fazla. Ya da Federer'İn tenis bilmeyen bir ikizi var. İlk sete o çıktı. Sonra tuvalet arası diye bizi yediler o arada değişti bunlar. Federer kariyerinde yaptığı toplam misshit sayısına ilk sette ulaştı. Güneş yavaş yavaş kortu terk ettiğinde Federer ilk seti kaybetmiş ikinci de ise 3-1 gerideydi.



İkinci setin beşinci oyununda bir backhand ve bir ace ile oyunu kazandıktan sonra her şey bir anda değişti. Federer çok iyi oynamaya Davydenko ise ilk setin tam aksine oynayamamaya başladı. Sanki Rus raket güneşle çalışıyor. Federer arka arkaya 13 oyun aldı. İkinci ve üçüncü setleri kazandı. Dördüncüde 2-0 öne geçti. Maç da koptu gibiydi zaten. Davydenko biraz toparlanır gibi olsa da, bir kaç etkili return ile servis kırsa da Federer alt etti onu.

Federer'in üst üste 23. Grand Slam yarı finali oldu. E oha be adam! Takdir ediyorum ama bugün yine hakeme "Challenge I said" diyerek "centilmenliğini" gösterdi. Neyse bu tip şeyler olur. Davydenko da bu yılki ilk mağlubiyetini aldı.



Günün son maçı Avustralya Açık 2008 finalinin rövanşı niteliğindeydi. İlk iki seti başa baş geçti karşılaşmanın ve karşılıklı paylaşıldı. Üçüncü sette psikolojik olarak bir anda çöken Tsonga seti 6-1 kaybetti. Dördüncü setin ilk iki oyunundan sonra Djoker midesinden problemler yaşadı. Maçtan önce ishal olduğu söyleniyor. Maçta da kusma isteği duymuş. O yüzden tuvalet molası aldı. Döndükten sonra da pek varlık gösteremedi açıkçası. Tsonga böylece ikinci kez yarı finale çıkmış oldu Grand Slamlerde.


 


Perşembenin Programı:

Rod Laver Arena (04:30)
Serena Williams(USA)[1] vs. Na Li(CHN)[16]
Justine Henin(BEL) vs. Jie Zheng(CHN)
(10:30)Marin Cilic(CRO)[14] vs. Andy Murray(GBR)[5]

(Foto: Reuters / Getty / AP)

15 yorum:

Unknown 28 Ocak 2010 00:21  

Eurosport'ta Federer'in maçını izlerkene,bu challenger sırasında spiker biraz sertçe söyledi dedi.Aklıma hemen blog geldi,kesin yazılır bu dedim.
Challenger,I said..Bunun nesi centilmenlik dışı Allah aşkına? Bu blogda yapılan bazı yorumların sırf eleştirmek için yapılmış olduğunu görüyorum.Biraz açık bulmak için uğraşılıyor gibime geliyor. Yine de güzel bir galibiyetti tüm gölgelere rağmen..Muhteşem bir geri dönüş gördük Federer'den..Tsonga rakibi..Zorlanır bence ama Djokovic olsaydı eğer onun rakibi biraz daha zorlanırdı.
Djokovic-Tsonga maçı tam şenlikti ya.Ne güzel puanlar alındı öyle..Hem bayanlarda hem de erkeklerde güzel yarı finaller ve finaller bekliyor bizi :) Bu grand slamin 2009'dakileri andırdığı yok :D

brokoli 28 Ocak 2010 01:45  

gerçekten 4 maçında geri dönüşlerle kazanılması enteresandı..güzel maçlardı tenise doydum..federer-murray , serena-henin finalleri diyorum erkekleri kestiremiyor bayanları serena kazanır diyorum..venuse diycek laf bulamıyorum 8 kere servis kırdır e be diyorum kariyerinde avustralya açığı kazanmak yok venus anladık,normal de bi tenisçi kaybedince çok kötü oynadı rakibi aslında bişey yapmadı maçı verdi yorumlarını hiç sevmem ama venus williamsı na li değil venus williams yendi bu kadar yani..son olarak federer söyleme öyle hakeme challenge i said falan ayıp şeyler bunlar,kötü şeyler bütün beyfendiliğin centilmenliğin gidiverir bak sonra çok ayıplarım seni..

Russell 28 Ocak 2010 08:18  

@forevertennis

tamam federer en iyisi, nadal kaka.. sen haklısın..

aylardır federer şöyle süper, nadal böyle kötü toparlayamayacak yorumlarından bıktım ben her alakalı-alakasız postun altında, blogun sahibi rahatsız olmuyorsa sorun yok tabii, ben sadece kendi görüşümü dile getirdim..

nuage 28 Ocak 2010 09:57  

Federer kaka, Nadal can!
Ayrıca evet Chokerenka... :))
Nöbet beni bekler. Ben kaçayım. Görüşürüz Onur. Selamlar herkese. İyi bakın kendinize.

kirpi 28 Ocak 2010 10:12  

Blogun yan kortlarindaki postlardan birine takildim ben de.Djokovic mide rahatsizligi yasadigi mactan cekilmeyince kendi kendime "kesin birileri bunu Nadal'i kotulemek icin kullanir" dedim, hic yanilmamisim. Insanlar populizm adina mide rahatsizligi ile diz sakatligini ayni kefeye koyar hale gelmisler ya, inanmak mumkun degil gercekten. Djokovic kendisi soylemis zaten "ben planimi firsat kollama uzerine kurdum, belki Tsonga hata yapar oyundan duser diye bekledim" diye. Hakli. Sonucta Tsonga 5 setlik mactan gelmis, yorulabilir, oyundan dusebilir. Ayrica mide rahatsizligi bir iki gunde gecebilir, hem kortta kalmasi midesinde kendisini kariyerinden edebilecek "sakatlanmalara" yol acmaz herhalde..
Bahsettigim blog "the tennis chick". Ben elimden geldigince yorum yazip protesto etmeye calistim ama yayinlanir mi bilmem. Djokovic'in rahatsizligini ve talihsizligini bir baskasini kotulemek icin kullanmanin da ayrica saygisizlik oldugunu dusunuyorum.

Unknown 28 Ocak 2010 10:52  

Nadal kaka falan demedim.Ben de sadece kendi görüşümü dile getiriyorum.Dikkatini çekiyorsa eğer,yorumumda Nadal kelimesi bile geçmiyor.Burada yalnızca görüşlerimizi dile getiriyoruz.
"Nadal toparlanamayacak" bu yorumu yalnızca ben söylemiyorum ve bu da benim görüşüm. Olamaz mı? Herkesin farklı görüşlerinin olması gayet doğal bir durum :)

Unknown 28 Ocak 2010 10:56  

Siz bu blogun sahiplerinin tanıdıkları olarak onunla genellikle aynı görüşe sahipsiniz. Bir farklı sesin çıkmasını istemiyorsanız birdaha yazmam bu bloga olur biter ;)

onur 28 Ocak 2010 11:59  

@kirpi
tennischick'te ben de okudum bu sabah. bir şeyler yazacaktım uykuluydum erteledim. yayınlanır yorumun, tenisi bilen bi psikolog olması lazım blog sahibinin.

kirpi 28 Ocak 2010 12:17  

@onur

Yayinlanmis evet. Sahibini tanimiyordum acikcasi ama fazla sinirlenmisim biraz, sonradan uzuldum buraya blogun adini falan yazdim diye. Ben belki merak eden olur kimin yazdigini diye yazmistim ama hedef gosterir gibi olmusum sanki, yanlis olmus biraz. Zaten o sinirle de farketmemisim, imla hatalari, unutulan kelimeler falan. Bu da benim cezam olmus olsun..:)

Russell 28 Ocak 2010 13:25  

@forevertennis

ben sadece bu yorumunu kast etmedim, genel olarak tavrından bahsediyorum.. bu arada bir daha bakınca biraz sert olmuş gibi yorumum ama amacım sert çıkmak değildi.. eğer o yönde bir sorun varsa özür dilerim, ama genel olarak burada yaptığın yorumlarda öyle bir imaj çıkardım ben..

zaten ben de nadal toparlayacak, federer düşecek demiyorum.. sorun zaten federer ve nadal hakkında olumlu veya olumsuz yapılan yorumlar değil.. bunların tekrar tekrar her postta yapılması.. biraz sıktı açıkçası.. yoksa ben de nadal'ın toparlamasının zor olduğunu, federer'in şu an gayet iyi durumda olduğunu vs. düşünüyorum..

büyütülecek bir şey yok yani.. bana biraz aşırı gibi geldi yorumlar sadece, onu yazdım..

Unknown 28 Ocak 2010 14:16  

Tamam o zaman,sorun yok :) Zaten burada yalnızca düşüncelerimizi dile getiriyoruz..ben de dikkat etmeye çalışırım :)

tennischick 30 Ocak 2010 07:35  

@ Onur: i'm not why you think that psychologists should not blog about tennis. can you please explain why not?

@ Kirpi: i have not disrespected your right to express your own opinion. i am entitled to my own points of view. in a civilized world we can agree to disagree.

onur 30 Ocak 2010 10:44  

@tennischick hi, i think you translated my comment via googletranslate which is not reliable :) i said in my comment that "the owner of the blog is a psychologists who knows tennis very well." i meant that she understands minds of tennis players more than we do :) but, you misunderstood me

tennischick 30 Ocak 2010 15:13  

i guess the google translator messed up for us both! :-)

glad to be wrong. apologies.

kirpi 2 Şubat 2010 12:19  

@ tennischick

My current keyboard does not include Turkish letters, so whatever you get from googletranslate will be rubbish. I already wrote what i think on your blog.

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP