25 Kasım 2009 Çarşamba

gün sonu: wtf 2009 - gün 3

Sabah seansında bir gözüm işte, bir gözüm tv'de iguana misali, sesi kısık bir şekilde izlemeye çalıştım maçı. Bir şey anlamadım tabi. İkinci sette 3-3 iken Del Potro servis kırmaya yaklaştı kıramadı. Sonra kırdırdı bir şeyler oldu orada Verdasco'ya gitti set. Üçüncü sette ise servis kırma avanatajını ele geçiren Arjantinli bu sefer alakasız bi yerde kırdırdı servisini ve seti tie-break'e götürdü. Tie-break'te Verdasco yoktu sanki. 7-1 kaybetti tie-break'i ve şansının devam edebilmesi için akşam Federer'in kazanmasını beklemeye başladı.

Federer ise Verdasco'ya uyguladığı tarifeyi Murray'e de uyguladı. İlk seti kaybedip diğer iki seti çok rahat kazanarak yarı final için büyük avantaj sağladı.

Maça servis kırarak başladı Federer ancak Murray'nin cevabı hemen ve kesindi. Federer servisini kırdıktan sonra hemen cevap verebilecek bir-iki oyuncudan biri bence Murray, diğeri de Djokovic olabilir. Başka returncü kim var ki zaten? Britanyalı eşitliği yakaladıktan sonra altıncı oyunda 3 kez servis kırma şansı yakaladı. İkincide cezayı kesti. Bir sonraki oyuna çok kötü iki servisle başlamasına rağmen ardınan gelen 2 etkili servis ile oyuna ortak oldu ve bir Sampras smacı ile 5-2'lik üstünlüğe erişti. Son oyunda 3 kez set puanı yakalayıp hiçbirini kullanamayan Murray ace ile avantajı yakalayıp dördüncü set puanını sayıya çevirdi ve seti 6-3 kazandı.

İkinci setten itibaren Federer ağırlığını hissettirmeye başladı. Bu sette Murray'nin kazandığı puanların büyük çoğunluğu servisinden direkt ya da Federer'in servisi karşılayamaması ile kazandığı puanlar. Rallilere girdiği vakit olmuyor. Kaybediyor. Federer ikinci sette servis performansını da yükseltince Murray çok zor anlar yaşadı.

İsviçreli altıncı oyunda servis kırdı ve bu avantajla seti kazandı. İkinci set istatistiklerine baktığımızda Federer'in oyuna giren ilk servislerinin oranında artış ve rakibinin üç katı winner yaptığını görüyoruz. Yüzde 64 ilk servis ve yüzde 94 ilk servisten puan kazanma oranı, 19 winner. Murray ilk servislerinin yüzde 40'ını sokunca ve ikinci servisleri de etkisiz olunca seti kaybetti.

Üçüncü set ise tıpkı Federer - Verdasco maçı gibiydi. Orada Federer ilk 5 oyunu almıştı, burada son 5 oyunu arka arkaya aldı ve 6-1 kazandı. Maçı izleyenler arasında bu hafta Wigan'ı 9-1 yenen Tottenhamlı oyuncular da vardı. 5 gol atan Defoe ve Robbie Keane:


A Grubu'na baktığımızda kimsenin durumu garanti değil. Şu anki sıralanış:

Federer 2 - 0 / 4 - 2
Murray 1 - 1 / 3 - 3
Del Potro 1 - 1 / 3 - 3
Verdasco 0 - 2 / 2 - 4

Son maçlarda,

Federer del Potro'yu yener
Murray Verdasco'yu yener ise Federer - Murray

Federer del Potro'yu yener
Verdasco Murray'yi yener ise Federer - Üçlü Averaj

del Potro Federer'i yener
Murray Verdasco'yu yener ise Üçlü Averaj
(Hatta Fed 3 sette yenilir, Murray de 3 setle kazanırsa oyunlara bakılacak)

del Potro Federer'i yener
Verdasco Murray'yi yener ise Del Potro - Federer

Yani Federer yüzde 75'ten biraz fazla bir oranla yarı finalde.

Bugün B Grubu'nda ikinci maçlar var:

Sabah seansı
Djokovic - Balon

Akşam seansı
Nadal - Davydenko

5 yorum:

forevertennis 25 Kasım 2009 11:16  

biraz internet'ten izlemeye çalıştım maçı.ilk izlemeye başladığım vakitlerde (ilk setin sonlarına doğru) murray iyi servis atıyordu ama kötü servis attığında da gerisi geliyordu.federer muhteşem puanlar aldı ama uzaya attığı iki topla beni çıldırttı :)))
ikinci sette de güzel puanlar vardı,murray'nin return oyunu gerçekten çok iyi ama federer gerçekten süperdi.özellikle de file önünde.dün her zamanki gibi süper bir oyun sergiledi.bence her şey murray-del potro maçına bağlı.tabii federer'in de oynadığı maçları kazanması gerekiyor ama büyük ihtimalle federer gruptan çıkar bence.onun yanında kim çıkacağını murray-del potro maçı belirler gibi.

serkan 25 Kasım 2009 12:39  

Murray Del Potro ile oynadı zaten.

forevertennis 25 Kasım 2009 13:03  

ay oynadı mı?
iyi valla bende kafa kalmadı :))
ya bu arada birşey merak ediyorum, federer bu galibiyetle bir numarada kapatmayı garantiledi mi?

onur 25 Kasım 2009 13:11  

Evet garantiledi.

forevertennis 26 Kasım 2009 00:55  

üff şu balonun birinci olmasına katlanamıyorum :)) nole'yi yenmiş,b grubu'nda zirveyi elinde tutuyor hala..

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP