28 Temmuz 2009 Salı

istanbul cup'ta ilk gün

bu kadar tenisi seven ve takip eden bir adam olarak bugüne kadar hiç istanbul cup'a gitmemiş olmam ilginç evet gurur duymuyorum kendimle.. ama bugün eurosport türkiye sağolsun, bağış erten sağolsun, emre yazıcıol ve şevket furkan erbay sağolsun turnuvayı wild card ile içeriden izlememi sağladılar.. bu hafta boyunca da içeriden aktarmaya çalışacağım bilgileri..

teşekkür faslından sonra geçelim istanbul cup'a.. enka'dan içeri adımımı atar atmaz karşılaştığım ilk insanın fahri ikiler olması, istanbul cup ile tanışmamda ilk karşılaştığım insanın bu güzel insan olması, tenis ile ilk tanıştığımda bu güzel insanın sesinden maçları dinlemiş olmama çok güzel bir gönderme oldu.. harika oldu.. süper oldu.. mükemmel insan fahri ikiler'e bir kez daha teşekkürler nefis şekilde anlattığı tenis maçları için..

aslında nereden başlayacağımı da bilmiyorum.. arantxa rus beni bugün derbeder etti.. pemra özgen'e nasıl yenilir bu kız.. avustralya açık junior şampiyonu.. bugün şevket erbay ile oturuken maçtan önce antreman kortuna geldiğinde tanıyamadım.. zira fotoğraflardan gördüm hep ve daha şişman bekliyordum.. incecik bir kız ve çok güzel gerçekten.. hemen dandik fotoğraf makinamı kapıp fotoğraf çektim.. yan tarafımda babası ile konuşan kutuzova'yı fark etmem 20 dakikamı aldı.. rezai ile maçı başlayacaktı kutuzova'nın.. biz de hemen korta geçip yerimizi aldık.. gönüllü çalışan arkadaşlar işlerini gayet düzgün yapıyorlar bu arada.. bize 5-10 dakika bi sorun çıkarttılar oturacağımız yer konusunda ama haklıydılar ironi yapmıyorum.. işlerini düzgün yapıyorlar..

rezai - kutuzova maçı çok ilginçti.. 2. oyunda 7 kere deuce oldu.. ilk sette art arda 5 kere servis kırıldı.. kutuzova ilk sette rezai ile başabaş bir mücadele sergiledi ancak servisleri cidden çok kötüydü.. ilk sette 7 çift hata ile oynadı ukraynalı raket.. tie-break setini de 3-3'ten verince ikinci sette moral olarak iyice çöktü ve sadece 2 oyun alabildiği bu seti de kaybedince maçtan boynu bükük ayrıldı.. türk seyirciler rezai'den yanaydı.. ben kutuzova'dan.. roland garros'ta de brito maçındaki hareketleri yüzünden sevmiyorum kendisini artık..

bu maçtan sonra hasretle, heyecanla beklediğim maç geldi çattı.. arantxa rus'u ilk defa canlı canlı izleyecektim.. maçtan önce şevket erbay ve bülent gürkan ile aynı fikirdeydik: "arantxa rus çok rahat alır maçı".. ama öyle olmadı.. pemra'nın oyun stili sanırım rus'a ters geldi.. pemra backhandinde topları yüzde 85 kesen bir oyuncu.. slicela karşıya gönderdiği bu toplarda hiç momentum olmuyor ve topa bütün momentumu vermek hollandalıya düştü maçta.. pemra hep slice oynadı buna karşılık arantxa da arada sırada geri çizgiye yüksek toplar atıp slice etkinliğini azaltmak istedi.. pek etkili oldığı söylenemez.. pemra'nın drop shotları da etkili.. severim.. pemra bir kaç tane güzel sayı aldı böyle alkışladım..

türk seyirciler de bi garip.. aranxta rus harika bir passing shotla sayı alıyor, ace atıyor, bizim seyircilerden (yaklaşık 250 kişi vardı) sadece ben alkışlıyordum.. bir de arantxa'nın hitting partneri karşı korttan alkışlıyordu.. biz karşılıklı alkışladık hollandalı'yı..

pemra'nın bu galibiyeti büyük başarı.. iki sette bile bitirebilirdi maçı eğer dikkatli olsaydı.. maç için servis kullanırken kırdırdı servisini.. tie-breakte de kaybetti seti.. neden önemli bir galibiyet? bir kere her şeyden önce geleceğin yıldız bir oyuncusunu yendi.. bunun yanında 4 senedir düzenlenen istanbul cup'ta ilk defa bir türk oyuncu ikinci tur görmüş oldu..

bu maç oynanırken yan korttan gelen çığlıklar ve bağırışlar, orada da güzel bir maç döndüğünü söylüyordu.. pironkova ile govortsova'nın maçı da 3 sete uzamış belaruslu govortsova kazanan taraf olmuş.. üşenip bi kafamı uzatmadım diğer tarafa..

pemra'dan sonra ipek şenoğlu korta çıktı.. çiftlerde 1 numaralı seribaşı olarak mücadele edecek olan şenoğlu italyan maria elena camerin karşısında hiçbir varlık gösteremedi ve 6-0/6-2 elendi.. zaten onun çiftlerde yapacakları daha önemli şu an için.. yaroslava shvedova ile geçen hafta ilk turda elenmişlerdi bad gastein'da.. shvedova teklerde yükselişte.. bakalım bu iyi gidiş çiftler oyununu da etkileyecek mi..

bugün oynanan diğer maçlarda timea bacsinszky genç yeteneklerden polona hercog'u rahat geçti.. timea burada yarı final oynar diyordum ama zvonareva'ya çok yakınmış tabloda hiç dikkat etmedim.. işi zor.. marta domachowska ise patricia mayr'i ilk seti 6-1 kaybettiği maçta diğer setleri 6-0/6-2 alarak geçmeyi başardı..

bi kaç eksik: top toplayıcı çocuklar iyi eğitilmemiş.. bu çocuklar hiç mi turnuva izlemiyorlar hayret doğrusu.. ayrıca bir adet kamera ve bir adet kameraman maç sırasında kortun içindeydi.. ne yapmaya girdi ben de bilmiyorum.. hakemin uyarısı ile çıkarıldı dışarı..

yarının programı

0 yorum:

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP