31 Temmuz 2009 Cuma

istanbul cup - gün 4

dördüncü gün de çok eğlenceli, çekişmeli, hareketli maçlar sonrasında sona erdi ve çeyrek final eşleşmeleri belli oldu..

timea bacsinszky - urszula radwanska
anabel medina garrigues - vera dushevina
lucie hradecka - marta domachowska
olga govortsova - andrea petkovic

bugün tesislere ayak bastığımda günün ilk maçı çoktan bitmişti.. lucie hradecka almam tenisçi julie (the gorgeous) goerges'i ilk seti kaybetmesine rağmen yenmiş ve çeyrek finale adın yazdıran 5. isim olmuştu.. merkez kortta günün ikinci maçı andrea petkovic ile rossana de los rios arasındaydı.. fakat bu maç başlamadan önce kort a'daki urszula radwanska ile ekaterina dzehalevich karşılaşmasından gelen çığlıklar dikkatimi çekti..

merkez kortun batı tribününü en üstüne çıkarsanız arka taraftan kort a ve b'deki maçları muhteşem açıyla izleme şansını yakalıyorsunuz.. bu açıdan bir kaç tane foto çektim ki bence müthiş oldular.. agniezska'nın kardeşi yine sinir krizleri geçiriyordu ve sinir krizleri eşliğinde ilk seti 7-5 kazandı..

bu sırada petkovic ve de los rios korta geldiler ve ben aşağıya indim.. zaten kortlar günün ilk maçlarında bomboş.. 20 kişiyi geçmiyor seyirci sayısı. buna hakemler, ballboylar da dahil.. geçen haftanın bad gastein şampiyonu gözümde mutlak favoriydi.. de los rios da patty'i elemişti ama isviçrelinin sakat olduğunu ve henüz tam olarak oynayamadığını biliyoruz..

andrea petkovic servis kullandığı ilk oyunu rahat alırken, ilk setin ikinci oyununda 3 kez deuce yaşandı ve petkovic servis kırarak 2-0 öne geçti.. fakat üçüncü oyunda ilk servisleri düşen alman raket maçın ilk çift hatasını yaptığı bu oyunda sıfıra karşı servisini kırdırdı.. bu dakikadan sonra ilk sette başka oyun vermeyen geçen haftanın şampiyonu ilk seti 6-1 aldı.. ikinci sette de etkili oyununu sürdüren alman raket 6 oyun daha arka arkaya alarak toplamda 10 oyun peşpeşe kazanmış oldu.. love set ile biten ikinci setin ardından maç içerisinde sürekli çığlıklarını işittiğimiz radwanska'nın maçına girdim..

ikinci seti vermek üzereydi urszula ve öyle de oldu.. 1 oyun alabildiği ikinci seti kaybetti ve setlerde durum 1-1'e geldi.. üçüncü sette ise başa baş bir oyun söz konusuydu.. urszula'nın raket vurmaları, bağırmaları, söylenmeleri mi yoksa dzehalevich'in baseline'a vurduğu şişirme toplar mı daha çekilmezdi bilemedim.. birbirlerinin yüzüne yumruk göstermeler, come on'lar.. bunlar artık amatör maçlarda bile olmuyor.. urszula her şeyle kavga ediyordu.. hakemlerle, ekaterina'yla, annesiyle, çizgiyle, rüzgarla, raketle.. bu maç esnasında sadece tel örgü ile a kortundan ayrılan b kortunda ise patty schynder ve eşi/hocası rainer hofmann çalışıyorlardı.. rainer bir ara işaret parmağını kafasına doğru götürerek "deli bu" dercesine yaptığı jest ile beni yardı.. bir süre sonra timea bacsinszky de b kortuna gelerek patty ile çalıştı.. bu maçın galibi çeyrek finalde timea ile oynayacak.. timea yan korttan gülümsemeler eşliğinde dinliyordu urszula'nın çığlıklarını.. neticede zor da olsa kazanan polonyalı oldu.. yarın timea'dan bir galibiyet bekliyorum artık..

bu maçtan sonra 3 saat boşluk vardı pemra'nın maçına kadar (tekler maçları için konuşuyorum).. tam korttan çıkarken karşıdan gelen marta domachowska'yı görmemle "foto?" demem bir oldu.. çiftler partneri ile maça giriyolarmış haberim yok.. ben partnerini de koçu falan sandım, şişman bir şey.. sağolsun kırmadı çekildik.. çok güzel gülümsüyor.. gittim istinye park'a yemek yedim geldim.. baktım kortta oynuyor bunlar hala.. o zaman anladım zaten yanındakinin çiftler partneri olduğunu.. malesef ki hradecka/voracova çiftine yenildiler..

pemra'nın maçına geçelim.. anabel medina belli ki pemra'yı ve oyununu hiç bilmiyordu.. bu yüzden ilk sette çok bocaladı.. pemra da dün akşamki çiftler maçındaki kadar etkiliydi ilk sette.. çok koştu.. ancak çabul yoruldu.. ilk seti 6-2 kazandı.. arada koçuyla görüşen garrigues pemra'yı daha rahat çözdü.. ikinci sette daha çok koşturdu pemra'yı, daha derin ve köşelere toplar göndermeye başladı.. pemra da teknik mükemmel ama güç yok.. bir yerden sonra bitti kız.. garrigues de eski toprak.. biliyor işini.. neticede iyi başladığı maçın sonunu getiremedi pemra.. ama maç sonunda da neşesinden hiçbir şey kaybetmemişti..

ipekgiller de yenmişler ve yarı finale çıkmışlar.. çiftler maçları sarmıyor beni..

yarın saat 12:00'de bacsinszky-radwanska ile açılışı yapıyoruz.. sonrası yardırıyoruz.. son maç yine ipekgillerin..

-----
haa bu arada pemra'nın maçının hakemi mariana alves'di.. maç bittikten sonra eve doğru yola koyulmuşken standların orada görüp hemen "mariana alves di mi?" dedim.. 3 saniye boş boş baktı.. sonra "evet" dedi.. "fotoğraf çekilebilir miyiz" dedim.. güldü.. tanındığı için oldukça şaşırmışa benziyordu cidden.. kort dışında yakalarsam affetmem demiştim affetmedim.. hahah!
------

0 yorum:

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP