7 Haziran 2009 Pazar

bu muydu?

açtım yazı yazacağım pencereyi bekliyorum.. yazacak hiçbir şey yok aklımda.. arkadaşlarımla konuştum telefonda, sözlükten nuage (federer sevmez) ve dinza (federer sever) ile konuştum, herkesin görüşü aynı.. çok zevksiz bir finaldi!

bunun için mi bekledik biz 2 hafta? bu muydu roger federer'in 14. grand slamini alacağı, kariyer grand slam yapacağı final.. bu final miydi federer'in 3 senedir kazanmak için beklediği? bu kadar sönük mü olacaktı tarihe geçecek final? demek ki ben yanılmamışım.. daha önce demiştim, "federer için final maçı del potro ile oynayacağı maçtır" diye.. o maçta aldığımız zevk bu maçtakinin kaç katıdır ölçebilir misiniz? yarı final maçlarının ikisi de final maçından zevkliydi çünkü eşit güçlerin mücadelesiydi.. kuralar ilk çekildiğinde de demiştim ki nadal çok rahat ama federer çok zor bir kura çekti diye.. işte federer'in şampiyonluğunu daha da anlamlı kılan şey bu.. nadal elenince tablonun üst tarafı sahipsiz kaldı.. alt tarafta ise final için hatta şampiyonluk için aday sayısı fazlaydı.. hal böyle olunca da tablonun üstünden gelen finalist, alttan gelen finaliste oranla çok cılız kaldı.. bu yüzden "ve federer şampiyon" başlıklı yazıyı del potro maçından sonra yazdım.. çünkü oydu asıl final zira söderling federer'in tırnağı bile olamazdı, olamadı..

gönül isterdi ki bir wimbledon 08 finali gibi bir final izleyelim.. olmadı.. federer "tüm zamanların en iyisi" artık çoğu insanın gözünde.. benim de onu sevmemem onun böyle olduğu gerçeğini görmeme engel değil..

bir şeyi merak ediyorum, acaba bir kariyer grand slam'in tamamlandığını görebilmek için federer'i destekleyen tenisseverler, amerika açık 2009'da başak bir kariyer grand slam görmek için nadal'ı destekleyecekler mi? acaba bir sene içinde iki tane kariyer grand slam görerek belki de bir daha onlarca yıl başarılamayacak bir şeyin gerçekleştiğini görebilecek miyiz?
sorularımın cevabını zaman verecektir..

4 yorum:

Dinza 8 Haziran 2009 14:01  

Bu sene hem kadınlar, hem de erkekler finali gerçekten çok sönük geçti. Neyse ki, Söderling-Gonzalez ve Federer- Del Potro yarı finalleri iyiydi de biraz keyif almayı başardık.
Tarihe geçecek finalin bu kadar sönük olmasını ben de hiç beklemiyordum. Hatta Federer 3-0 ve hiç kasmadan alacak dediğinde de, ironi aramış ve sana sormuştum. İlk set bittiğinde de haklı olduğunu anladım. Hayır, Söderling zahmet edip çıkmasaydı da olurmuş. Bu kadar mı teslim olmuş ve isteksiz oynanır bir final yahu?
Nadal'ın sakatlığına gerçekten çok üzüldüm bu arada. Federer sever olmam, bir Nadal sever olmama da engel değil, ki Nadal'ın eğer sakatlığını bir an önce hallederse, çok büyük başarılara imza atması işten bile değil. US Open için aynı başarıyı da kesinlikle ondan bekliyorum.
Yine de bu ikiliye zaman zaman kızmıyor değilim. Öyle final maçlarına imza attılar ve seyir zevkini yukarı taşıdılar ki, diğer maçlardan zevk alma oranımı da iyice düşürdüler:)

ege 9 Haziran 2009 19:58  

"tüm zamanların en iyisi" sıfatını haketmek için daha fazlasına ihtiyaç var bence veya bu sıfatı gözümde çok büyütüyorum ben. bir tenisçinin bu sıfatı hakedebilmesi için bir takım tenisçilere karşı istikrarlı yenilgiler almaması gerekir en başta. federer özeline gelirsek; nadal ve murray, federere karşı elde ettikleri galibiyet serileri ile bariz bir üstünlüğe sahiptirler. örneğin nadal toprakta federere karşı 9-2 üstünken, nadalın toprakta federere karşı kurduğu üstünlüğü, federerin sertte nadala kuramadığını görebiliriz; hatta 3-3lük bir eşitlik söz konusudur. sadece çimde 2-1'lik bir federer üstünlüğü vardır. (13-7 nadal) diğer yandan murray, sertte federeri(n en iyi olduğu zemin denir) 6 defa yenmişken, federer 2 kez yendi. başka zeminde zaten karşılaşmadılar. (6-2 murray) üstelik bu oyuncular federere karşı 4-5 maçlık galibiyet serilerine ulaşmışlardır. ard arda alınan yenilgiler bir çaresizliği gösterir, bu da o sıfata yakışmaz.
bilmem sen düşünüyorsun bu durum hakkında?
sevgilerle...

onur 9 Haziran 2009 20:38  

bu blogu takip eden insanlar benim federer'den hiç ama hiç hoşlanmadığımı bilirler.. buna rağmen ben federer'in tüm zamanların en iyisi olduğunu düşünüyorum roland garros'tan sonra..

federer'in bir all-arounder olduğunu (hem oyun stili olarak hem de farklı kortlar bazında) biliyoruz.. yani kort seçmeden her kortta aynı şekilde kazanabildiğini.. çim kort ve ya toprak kort fark etmiyor onun için..

ancak nadal bir toprak tenisçisi.. bir toprak uzmanı.. forehand tutuşu toprak kort için mükemmel.. çünkü top fazla sekiyor.. ancak çim kortta örneğin, top az sekiyor ve nadal'ın forehand'i alçaktan gelen toplar için pek de uygun bir tutuş sayılmaz.. geçen sene bu eksikliğini çok çalışarak ve kondüsyon yükleyerek kapattı ve wimbledon'ı kazandı.. peki bu sene noldu, bu yaşta bu kadar yüklendiği kasları, tendonları ona sitem etti resmen.. ve nadal bu sene wimbledon'da oynamayabilir..

ne diyordum fazla dağıttım konuyu.. nadal'ın üstünlüğü istatistiklere baktığımızda toprakta göze çarpıyor.. ve gördük ki eğer nadal yoksa federer toprağın da şampiyonu..

murray'e gelince.. belki federer kadar yetenekli.. o da bri all-arounder.. ondan daha genç ve deneyimsiz ancak.. ileride federer gibi olması zor.. torpak kortta hala kötü oynuyor.. bu seneki wimbledon performansı onun geleceğini kestirmemizi sağlayacak..

diyeceğim o ki bence birisinin tüm zamanların en iyisi olabilmesi için bütün oyunculara üstünlük kurmasına gerek yok..

Unknown 10 Haziran 2009 23:16  

hem nadalı hem de federeri seven bi insan olarak fed'in rg şampiyonluğuna çok sevindim. "nadal yok idi ondan kazandı" gibisinden yorumları ise baştan reddediyorum ınu söylim. netçede nadalın finalde yer alamamasının nedeni roger'in karşısında bulunan adamdı. umarım rafa da bu sene us open da aynı başarıyı sergiler...

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP