18 Kasım 2009 Çarşamba

londra'ya önbakış

Eveeet geldik dananın kuyruğuna ve zurnanın zırt dediği yere. Kuralar da çekildi heyecan başlıyor.

A grubu Federer, Murray, Del Potro ve Verdasco'dan müteşekkil. Federer dışındaki üç oyuncunun da favori zemini sert zemin yani turnuvanın oynanacağı zemin. Federer'in ise zemin tercihi olmasa da en büyük başarılarını Londra'da ama çim kortta yaşadı. Federer'in Amerika Açık'tan sonra katıldığı iki turnuvadaki performansı büyük soru işaretleri uyandırdı. Basel'de turnuva boyunca çok iyi olmayan bir Djokovic'e yenildi. Ardından Paris'te ilk maçında Benneteau'ya elendi. Şu aralar ailesine tenisten daha fazla önem verdiğini düşünüyorum ve konsantrasyon eksikliği yaşıyor olabilir. Sezon sonu turnuvasında zor kura çekmiş olması onun açısından kötü. Geçen sene daha kolay bir gruptan çıkamadığı düşünüldüğünde gruptan çıkamaması sürpriz olmaz.

Murray'den ise umudu kesmek gerekebilir. Grand Slam kazanma olasılığı her geçen turnuva daha azalıyor sanki. 2008 sonunda bundan çok daha iyi bir tenis oynuyordu Britanyalı, yine de Amerika Açık 08 finalinden sonra pek varlık göstermemişti.

DelPo grubu lider bitirebilecek potansiyele sahip ancak onun da sakatlığı düşündürücü. Paris Masters çeyrek finalinde Stepanek karşısında kasık bölgesindeki ağrıdan dolayı maçtan çekilmişti. Bu sakatlık bu süre içinde ne kadar iyileşir, oyununu nasıl etkiler bilemiyorum.

Verdasco sert zemin ustalarından biri tabi ki. Avustralya Açık 2009'da Nadal karşısında neler yaptığını gördünüz (ben askerdeydim). Son zamanlarda o da formunda olmasa da ve Londra'yı bu hafta garantileyebilse de bir galibiyet çıkartabilir gruptan. Onun yendiği adam da finale çıkamayan taraf olacaktır.

Sakatlığı etkilemez ise Del Potro gruptan garanti çıkacaktır. İkinci kim çıkacak bilemiyorum açıkçası. Federer ne kadar kötü oynasa da üst düzey tenisçilerle oynarken daha rahat olabiliyor. Federer'in şansı yüksek. Ama Murray de dark horse olabilir.

B grubunda Novak Djokovic'in yıllar sonra cillop gibi bir kura çektiğine tanıklık etmenin mutluluğunu yaşıyorum. Nadal, Djokovic, Davydenko ve uçan balondan oluşuyor grup. Yaklaşık yarım yıldır (yıl kullanınca sürenin daha uzun gibi gelmesi) beklediğim eşleşme en sonunda oldu. Nadal, balon ile oynayacak. Kendisinin "berserk"e bağlamasını can-ı gönülden istiyorum.

Novak Djokovic gruptan çıkacaktır. Hem Federeri'i hem de Nadal'i 6 gün arayla yenip, iki haftada iki turnuva kazanıp burada elenirse ayıp eder. Yanında götüreceği isim ise Nadal - Davydenko maçının galibi olur. Davydenko da hiç olmadık yerlerden çıkabiliyor. Geçen sene finale kadar gitmişti arkadaş.

Djokovic ile beraber gruptan çıkacak kişinin finali oynayacağını düşünüyorum. Hadi bakalım yine salladık bayağı.

8 yorum:

K. A. 18 Kasım 2009 19:09  

Bence Murray Londra'da fena gazlara gelecek. Murray Djokovic istiyorum finale.

Ezgi 18 Kasım 2009 19:30  

İlk grupta kim kimi yenerse şaşırmam. Hiçbiri son izlediğimiz maçlarında en iyi formlarında değildi. İlk maçlar sonrası biraz daha netleşecektir durum sanırım.

Del Potro Amerika'dan beri kendine gelemedi, sakatlığı da atlatıp ne kadar forma girebilmiştir bu sürede bilemiyorum. Eğer iyi oynarsa liderlik için en büyük favori olur bence..Federer'den bir beklentim yok, 1 numarayı korusun yeter. :)

B grubundan Djokovic namağlup çıkabilir, onun için gerçekten kolay bir kura olmuş. Soderling'in 3'te 0 çekebileceğini düşünüyorum ve gerçekleşmesini temenni ediyorum. Rafa-Davy maçının galibinin yarı finale çıkacağını düşünüyorum ben de..

Federer-Nadal
Djokovic-Del Potro eşleşse yarı finalde süper olur.

xanetia 19 Kasım 2009 13:31  

tenis dunyasinda en sevmedigim adamlardan ikisi olan davydenko ve soderling galibiyet alamadan elensinler. tek temennim bu. kendi aralarindaki macta berabere bitsin :)

ayrica nadal, djokovic ve del potro dan ikiside final oyasa fena olmaz.

Unknown 19 Kasım 2009 15:51  

federer-djoker finali olacak bence.murray ve nadal (belki delpo) bence beklentileri karşılayamaz.murray'ın performansı gerçekten düştü.delpo ise amerika'dan sonra ne yaptı belli değil.nadalın hali ortada.davydenko sürpriz yapabilecek bir oyuncu bence gruptan çıkar.nadal-soderling maçını merakla bekliyorum :)

Unknown 19 Kasım 2009 20:02  

ya bu arada konuyla alakasız ama tenis dünyası dergisinin her bayide bulunuyor mu?ben aradım ama bulamadım da.bilgilendirirseniz sevinirim :)

onur 19 Kasım 2009 20:13  

öyle her bayiide bulunmaz :)) ben de tam bilmiyorum dağıtım işiyle alakam yok.. dergiyle de bi alakam yok aslında.. bu ay yazım var sadece amerika açık ile ilgili..

Unknown 20 Kasım 2009 17:39  

:)) allahım ya ne iğrenç bir kentte yaşıyorum,aramak istediğim şey bulunsa şaşarım zaten :( of :(

Russell 20 Kasım 2009 17:41  

tenisdünyası.net'te bayiiler yazıyordu galiba, nerede falan olduğu.. ben yarın tenisten dönerken alıcam..

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP