19 Haziran 2009 Cuma

nadal çok zor

nadal için wimbledon çok zor gözüküyor.. zaten oynasaydı da pek bir verim elde edemeyecekti.. şimdi federer ve murray arasında geçecek gibi duruyor turnuva..

bugün nadal lleyton hewitt ile oynamış ve iki sette kaybetmiş maçı.. kendini pek zorlamamış, zorlayamamış.. "mış" çünkü takip edemiyorum şu aralar maçları.. kendi tenisimi geliştirmekle meşgulüm.. burası bir blog olduğuna göre kendimden bahsetmemde bir sakınca yok.. merhaba ben onur, 25 yaşı... hayatımda ilk defa bir tenis turnuvasına katılıyorum.. ilk turda eleneceğime kesin gözüyle baksam da en azından ezilmeden yenilmeye çalışacağım.. yarışmacı arkadaşlara başarılar dilerim..

nadal diyorduk.. yazık oldu çocuğa.. cuma günü wawrinka ile oynadıktan sonra kesin kararını verecek.. ortalık yine sana kaldı federer hadi yine iyisin ;) aslında nadal çekilirse olay del potro'ya yarayacak, şöyle ki, itf kural kitabı der ki:
"if the withdrawal is among seeds 1 to 4, the 5th seed is moved into then open position, the 5th position shall be filled by the 17th seed, and the 17th position shall be filled by the next highest ranked player eligible to be seeded."

yani 1 ile 4 nolu seribaşılardan biri çekilirse, yerine 5 numaralı seribaşı geçer, 5'ten boşalan yeri 17, 17'den boşalan yeri de seribaşı olmayan en yüksek numaralı oyuncu doldurur.. yani nadal çekilirse 5 numaralı seribaşı del potro onun yerine geçecek.. değişik bir tablo çıkar meydana işte o zaman..

lleyton hewitt'e de bi çift lafım var: amele yanığı..

- üzülme ya iyileşince yine oynarız..
- şu an sana bakamıyorum, alnına bakamıyorum!


bu arada deli oğlan monfils ile tarama engelli ljubicic de sakatlıklarından ötürü şey edemiyorlar wimbly'de..

7 yorum:

Yunus Dilber 19 Haziran 2009 11:47  

Bir Federer hayranı olarak Nadal'ın sakatlığına üzüldüğümü belirtmeliyim ve Monfils'i de oldukça beğendiğim bir isim olmasından dolayı Wimby'de görememek üzücü.Belki Monfils Wimbledon'da %100 sağlam olması durumunda bile iyi oynayamayacaktı çünkü centre mark'ta toprak korttaki gibi topları forehandiyle winner yapabileceğini,-ki o vuruşları çıkarabilecek bir tenisçi yok veya en azından ben olduğunu düşünmüyorum.-çimde toprak korttaki kadar aktif olabileceğini açıkçası ben hiç düşünmüyorum.Tek avantajı uzun boyuyla attığı flat servisler olacaktı lakin 1 servisini kırdığınız an çözülecekti Monfils.Her neyse...
Ama Rafa için durum gerçekten çok kötü.Zaten bu sakatlığı kendisinin oyun stilinden kaynaklanıyor.Yani gülü seven dikenine katlanır hesabı tenisçiyi başarıya götüren stratejilerin de getirebileceği acılara katlanılması durumu kaçınılmaz bir hal almış boyutta Rafa için.Ben katılacağını başından beri düşünmüyorum.Lakin katılsa dahi şansı az.
Ve eğer Nadal katılmazsa bu puan durumunu da büyük ölçüde değiştirecek.Kaldı ki katılsa bile hadi çok iyimser bir şekilde yarı final görse bile koruyacağı o kadar çok puan var ki Nadal'ın o yüzden mucizevi bir şeyler olmazsa Federer 1.liği Amerika Açık öncesi devralacaktır.Ve kırması gereken bir rekor için serüvenine başlayacaktır.O rekor da Pete Sampras'ın en uzun süre 1.kalma rekoru olacak.Umarım rekor kırmakta üzerine olmayan Roger bunu da gerçekleştirir.
Sevgiler&saygılar...

http://tenis-tour.blogspot.com/

K. A. 19 Haziran 2009 13:23  

turnuvada başarılar dilerim.

onur 19 Haziran 2009 14:26  

aaa teşekkürler, buna ihtiyacım vardı :)

rıza yaşar 19 Haziran 2009 15:52  

Kaderin cilvesine bak!

test amacıyla maç yaptığın adam ile 2. turda karşılaşma ihtimalin var :)

Nadal'ın katılacağını düşünenlerdenim.

Daha da ötesi turlar ilerledikçe daha da iyi oynayacağını düşünüyorum. Gerçi kötü bir kura çekmiş, 2. turda hewitt, çeyrek finalde Roddick, yarı finalde Murray (şayet 4. turda safin'i geçebilirse) ile eşleşiyor. Yine de vazgeçmeyecektir. Zaten bu adamın vazgeçmemesini, pes etmemesini seviyorum.

onur 19 Haziran 2009 16:16  

vazgeçmemesi önemli değil tenisdunyası.net'te caner eler'in yazısını okuduysan, mental olarak ne kadar güçlü olursa olsun dizindeki sakatlık onu fiziksel olarak kısıtlıyor.. eski mücadeleci oyunundan çok uzak şu aralar..

rıza yaşar 19 Haziran 2009 16:35  

Sabah keyifle okumuştum Onur,

ancak bu tarz oyuncular moralle güçlenirler. Geçeceği 2-3 tur moral motivasyonunu üst düzeye çıkaracaktır. Belirleyici olan turlarda çeyrek finalden sonra başlıyor. O noktaya gelirse eğer acı eşiği çok daha üst noktaya çıkar kanaatindeyim.

Bilmiyorum belki de duygusal yaklaşıyorum ama benim baktığım pencere bana bunu gösteriyor.

Psikolojik bir savaş da olabilir bu: belki de rakipleri rehavete sokmak için çok fazla zorlamıyor wimbledon öncesi kendisini. Olası iyi bir başlangıç rakiplerini de demoralize edebilir.

Daha sonra muhakkak izleme şansı bulmuşsundur: Avustralya açık finalinde çok zorlu geçen yarı final maçı sonrası pekçok otorie nadal'ın fiziksel olarak tükendiğini ve final maçına çok dezavantajlı çıkacağını söylemişti. Gerçekten de final maçı için federer ve nadal korta çıkarlarken nadal çok bitkin görünüyordu. İçimden bu maçı çıkaramayacak galiba demiştim. Hatta ilk oyunlarda adeta yürüyerek oynuyordu. Sonra oyunlar ilerledikçe nadal daha diri gözükmeye başladı ve 5 saate yakın süren bir yarı finalin ardından 5 setlik bir final maçını kazanmayı bildi.

Bir başka örnek var aklımda: nadal'ın 4 sene üstüste şampiyonluğundan önceki son roland garros finali, arjantinli tenisçiler gaudio ile coria karşılaşıyor. İlk iki set coria'nın. Üstelik çok rahat bir şekilde alıyor setlaeri. Oyunun kontrolü tamamen onda. Üçüncü sette gaudio'nun sakat olduğu ortaya çıkıyor. Topallıyor, rallilerde köşeye atılan toplara koşmuyor. Bu sırada sakatlık molası da alıyor. Sonrasında seti bir şekilde 6-4 alıyor. Sonrası malum.

Elbette bu örnekler tek maçlık örnekler ve turnuva öncesinde sakat olan bir tenis oyuncusu için ölçü değil. Ama söz konusu raket Nadal ise herşey mümkün geliyor bana.

onur 19 Haziran 2009 16:44  

umarım dediğin gibi olur ne diyim :)

yasal uyarı (disclaimer diyor yabancı insanlar)

bu blogdaki fotoğrafların yüzde 99.9'u http://sports.yahoo.com adresinden alınmaktadır.. tüm hakları reuters, ap ve getty images'e aittir.. sanırım.. bu blog tarafsız bir tenis blogu değildir.. sevdiğim tenis oyuncularını kayırırım.. ama sevmediklerime hakaret etmem.. siz de etmeyin, çok ayıp.. yorum yazarken öyle tek cümlelik "saldır federer, vur kır nadal" tarzı yorumlarınızı yayınlamayacağımı göz önünde bulundurun.. merak ettiklerinizi ya da içinde cidden yorum bulunan yorumlarınızı göndermekten çekinmeyin.. tenisi sevelim.. boş alanlara kort dikelim.. teşekkürler..

ben olsam firefox 3küsür ve en az 1152x864 çözünürlükte dolanırım buralarda..

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP